ابعاد M1 Ultra نسبت به تراشه M1 8 برابر بزرگتر است

به نظر می رسد تراشه های قدرتمند و جدید اپل به نام M1 Ultra که شامل دو تراشه M1 مکس خواهد بود ۸ برابر نسبت به آن بزرگتر است. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، اپل در رویداد Peek Performance از تراشه جدید خود به نام M1 Ultra رونمایی کرد. این تراشه قدرتمند […]

به نظر می رسد تراشه های قدرتمند و جدید اپل به نام M1 Ultra که شامل دو تراشه M1 مکس خواهد بود ۸ برابر نسبت به آن بزرگتر است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، اپل در رویداد Peek Performance از تراشه جدید خود به نام M1 Ultra رونمایی کرد. این تراشه قدرتمند در حالی معرفی شد که این شرکت در سال ۲۰۲۰ برای اولین بار از تراشه M1 خود به صورت اختصاصی برای کامپیوترهای سری مک رونمایی کرده بود. در آن زمان بسیاری از منتقدان معتقد بودند این تراشه و معماری که در آن استفاده شده است امکان جوابگویی پردازش های پرقدرت کلاس دسکتاپ را نخواهد داشت. اما اپل در این تراشه جدید نشان داد موفق شده است علاوه بر از بین بردن وابستگی خود به دیگر تراشه سازها، تراشه ای بسیار قدرتمند با مصرف انرژی بهینه تولید کند.

Wccftech درگزارشی که منتشر کرده است نشان داد تولید تراشه اپل با تغییرات مهمی در محصول اولیه انجام گرفت و این تنها به اضافه شدن قطعات جدید خلاصه نمی شود. به گفته اپل اندازه تراشه حدود ۸ برابر بیشتر از تراشه M1 است. با توجه به اندازه چشمگیر این تراشه احتمالاً امکان استفاده از آن در مک های اپل مانند مک بوک پرو ۱۳ اینچ یا مک بوک ایر M1 وجود نخواهد داشت و تنها در مک استودیو و در محفظه های بزرگتر استفاده می شود. علاوه بر آن ابعاد این تراشه نشان می‌دهد که سیستم خنک کننده قوی تری نسبت به دستگاه هایی مانند مک بوک پرو ۱۶ اینچ M1 مکس نیاز خواهد بود. اپل در در مورد فرآیند تولید این تراشه گفته است در واقع دو تراشه M1 مکس را با روش اولترافیوژن با یکدیگر ترکیب کرده است.

این موضوع نشان می‌دهد احتمالاً دو تراشه ترکیب شده قادر به ارائه پهنای باند ۲ و نیم ترابایتی بین دو سیستم روی چیپ خواهند بود. همچنین تفاوت قدرت M1 Ultra و M1 با استفاده از دانستن این موضوع مشخص می شود.

اپل در مورد وجود تعداد ترانزیستور ها در تراشه M1 Ultra گفته است هفت برابر نسبت به مدل M1 بیشتر یعنی حدود ۱۱۴ میلیارد ترانزیستور در این تراشه استفاده کرده است.

تراشه ام وان اولترا امکان استفاده از ۱۲۸ گیگابایت حافظه رم با پهنای باند حداکثر ۸۰۰ گیگابایت بر ثانیه را امکان پذیر می کند. با توجه به تفاوت های موجود بین دو تراشه می‌توان به این نتیجه رسید که اپل از زمان معرفی نسل اول تراشه های خود تا تراشه ام وان اولترا پیشرفت چشمگیری را تجربه کرده است.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال