مدارگرد مریخ تصاویری از تل ماسه های سیاره سرخ ثبت کرد

فضاپیمای مدارگرد شناسایی مریخ با استفاده از دوربین های‌رایز توانست تصاویری از تل ماسه های هلالی یا همان تپه های شنی از سطح این سیاره سرخ ثبت و ارسال کند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، تصویر ارسالی توسط مدارگرد شناسایی مریخ مربوط به مناطقی از این سیاره است که در آن تپه […]

فضاپیمای مدارگرد شناسایی مریخ با استفاده از دوربین های‌رایز توانست تصاویری از تل ماسه های هلالی یا همان تپه های شنی از سطح این سیاره سرخ ثبت و ارسال کند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، تصویر ارسالی توسط مدارگرد شناسایی مریخ مربوط به مناطقی از این سیاره است که در آن تپه های تپه ۸ای شنی جذاب موسوم به بارخان قرار دارند. این تل مایه های هلالی بر اثر حرکت ماسه ها توسط جریان باد ایجاد شده و به شکل برجستگی ها دیده می شوند.

تپه های شنی ثبت شده در نزدیکی قطب شمال مریخ قرار دارند. دوربین های رایز نوعی دوربین قدرتمند محسوب می شود که می تواند تمامی جزئیات را از مدار دیده و ثبت کند. آنچه که در تصاویر ارسالی دیده میشود وسعت آن کمتر از یک کیلومتر است و مدارگرد در زمان ثبت این تصاویر حدود ۱۹۷ کیلومتر بالاتر از سطح این منطقه قرار داشته است. به گفته محققان این نوع تپه ها هم در مریخ و هم در زمین وجود دارند. اهمیت وجود این تپه ها نیز اطلاعات دریافتی از محیط آنهاست که نشان می دهد این تپه ها چگونه شکل گرفتند. همچنین دانشمندان از روی جهت وزش باد نیز می توانند اطلاعات مهمی را کسب کنند.

از مهمترین مزیت دوربین های رایز استفاده از لنز تلسکوپی است که آن را قادر می سازد تا تصاویری با وضوح بالا ثبت کند. همچنین مشاهدات در طول موج فروسرخ نیز انجام میدهد که امکان کسب اطلاعات بیشتر از کانی ها نیز بوجود می آید.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال