نزدیک شدن سیارک ماسک دار به زمین

سیارک ۱۹۹۸ OR2 چهارشنبه این هفته دهم اردیبهشت از کنار زمین عبور خواهد کرد. این سیارک در سال 1998 و توسط اخترشناسان پورتوریکو شناسایی و نامگذاری شد. به گزارش سرویس اخبار تکنولوژی مجله خبری تکنا، سیاره کوچک ۱۹۹۸ OR2 در تاریخ 29 آوریل از فاصله سه میلیون و ۹۰۸ هزار و ۷۹۱ مایلی زمین عبور […]

سیارک ۱۹۹۸ OR2 چهارشنبه این هفته دهم اردیبهشت از کنار زمین عبور خواهد کرد. این سیارک در سال 1998 و توسط اخترشناسان پورتوریکو شناسایی و نامگذاری شد.

به گزارش سرویس اخبار تکنولوژی مجله خبری تکنا، سیاره کوچک ۱۹۹۸ OR2 در تاریخ 29 آوریل از فاصله سه میلیون و ۹۰۸ هزار و ۷۹۱ مایلی زمین عبور خواهد کرد. سرعت این سیارک ۱۹ هزار و ۴۶۱ مایل بر ساعت خواهد بود. با توجه به تصویری که از این سیارک توسط رصدخانه آرسیبو (Arecibo Observatory) در پورتوریکو ثبت شده ظاهر این سیارک را به علت وجود صخره ها و تپه های انتهایی آن به گونه ای نشان می دهد که شبیه به فردی است که ماسک زده است.

سیارک ماسک دار حدود دوکیلومتر قطر دارد و هر 1.1 ساعت یک بار به دور خود می چرخد. آن ویرکی (Anne Virkki) از رصدخانه آرسیبو می گوید: برخی ویژگی های توپوگرافی این سیارک مانند تپه ها و برآمدگی های انتهایی این سیارک بسیار متفاوت است. فاصله آن از زمین زیاد است بنابراین تهدیدی برای زمین محسوب نخواهد شد. دانشمندان با رصد این سیارک می توانند به جای گیری آینده و مدار آن را تشخیص دهند. قرارگیری این سیارک در آینده و فاصله آن از زمین بسیار مهم است زیرا این سیارک در سال 2027 بار دیگر از کنار زمین عبور خواهد کرد و این بار فاصله آن 3.5 برابر نزدیک تر خواهد بود.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال