سرعت ذوب یخچال های طبیعی گرینلند ۱۰۰ برابر بیشتر از پیش بینی ها شد

محققان با استفاده از مدل جدید محاسباتی دریافتند سرعت ذوب یخچال های طبیعی گرینلند بسیار بیشتر از پیش بینی های قبلی و حدود ۱۰۰ برابر سریعتر است. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، پیش از این برسی سرعت ذوب یخچال ها از همان مدل های توسعه یافته برای ردیابی یخ های قطب جنوب […]

محققان با استفاده از مدل جدید محاسباتی دریافتند سرعت ذوب یخچال های طبیعی گرینلند بسیار بیشتر از پیش بینی های قبلی و حدود ۱۰۰ برابر سریعتر است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، پیش از این برسی سرعت ذوب یخچال ها از همان مدل های توسعه یافته برای ردیابی یخ های قطب جنوب استفاده میشد. اما اکنون برای محاسبات از مدل ریاضی جدیدی استفاده شده است.

کریستین شولز، از دانشگاه تگزاس و نویسنده اصلی این پژوهش می گوید:چندین سال است که برای محاسبه نرخ ذوب یخ از مدل های یخچال های شناور قطب جنوب ایتفا ه شده بود. این مدل در یخچال های عمودی گرینلند نیز استفاده میشد. اما بررسی های اخیر نشان می دهد اینفا ه از این مدل در این منطقه باعث ایجاد نرخ ذوب یخ پایین میشود.

محققان برای بررسی بیشتر در تحققچیقی جدیدی به رهبری ربکا جکسون، اقیانوس شناس فیزیکی دانشگاه راتگرز، با قایق های رباتیکی به صخره های یخی نزدیک شده و آنها را اندازه گیری کردند. این اندازه گیری در یخچال های آلاسکا و گرینلند انجام گرفت. این بررسی ها نشان می دهد ذوب یخچال ها در الاسکا ۱۰۰ برابر سریعتر از پیش بینی هایی است که پیش از این در مدل قبلی انجام شده بود.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال