فعالیت اعضای گروه باج افزاری REvil با دستگیری آنها پایان یافت

سرویس امنیت فدرال روسیه (FSB) برخی از اعضای گروه باج افزاری REvil را دستگیر کرد. به گفته این سرویس 14 نفر که احتمال می‌رود از اعضای گروه باج افزار REvil بودند دستگیر شدند و به این ترتیب فعالیت این گروه هکری پایان یافته است. این گروه به حمله سایبری علیه شرکت ها و سازمان های […]

سرویس امنیت فدرال روسیه (FSB) برخی از اعضای گروه باج افزاری REvil را دستگیر کرد. به گفته این سرویس 14 نفر که احتمال می‌رود از اعضای گروه باج افزار REvil بودند دستگیر شدند و به این ترتیب فعالیت این گروه هکری پایان یافته است. این گروه به حمله سایبری علیه شرکت ها و سازمان های مختلف از جمله سازمان های آمریکا متهم شده بود.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، طبق بیانیه ای که سرویس امنیت فدرال روسیه در وب سایت خود منتشر کرده دستگیری اعضای این گروه باج افزاری توسط این سرویس و با اطلاعات دریافتی از سوی آمریکا انجام گرفته است. اگرچه تیرماه امسال وب سایت این گروه از دسترس خارج شده بود. اما آنها در خطرناک ترین حملات سایبری جهان مانند حمله به شرکت خط سوخت آمریکایی کلونیال پایپ لاین حضور داشتند.

روسیه نام افراد دستگیر شده را اعلام نکرده است. اما در حین دستگیری شش میلیون دلار پول، ۶۰۰ هزار دلار رمز ارز، ماشین و کامپیوتر از این افراد ضبط شده است.

بیانیه (FSB) نشان می دهد این عملیات با همکاری روسیه و آمریکا انجام گرفته است. در این بیانیه می خوانیم: باهمکاری (FSB) و وزارت امور داخلی روسیه این گروه متلاشی و فعالیت‌های آنها نیز متوقف شده است. این در حالی است که پیش از این مقامات آمریکا و روسیه گفتگوهایی را برسر استقرار نیروهای روس در مرز اوکراین انجام داده بودند. اگرچه دولت بایدن چنین همکاری ای را رد کرده اما تحلیل‌گران معتقدند این اولین همکاری عملیاتی روسیه و آمریکا در هشت سال اخیر محسوب می شود.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال