خاورمیانه دو برابر بیشتر از دیگر مناطق در معرض تغییرات اقلیمی قرار دارد

به گفته محققان تاثیر تغییرات اقلیمی بر کشورهای حوزه خاورمیانه از جمله ایران به شکلی بی سابقه و مخرب خواهد بود بطوری که باعث افزایش میانگین دما تا ۵ درجه می‌شود. در صورتی که اقدام فوری در زمینه این تغییرات صورت نگیرد تبعات آن اتفاقات فاجعه بار خواهد بود. به گزارش سرویس اخبار فناوری و […]

به گفته محققان تاثیر تغییرات اقلیمی بر کشورهای حوزه خاورمیانه از جمله ایران به شکلی بی سابقه و مخرب خواهد بود بطوری که باعث افزایش میانگین دما تا ۵ درجه می‌شود. در صورتی که اقدام فوری در زمینه این تغییرات صورت نگیرد تبعات آن اتفاقات فاجعه بار خواهد بود.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، اخیرا مطالعه ای توسط بخش شیمی موسسه ماکس پلانک و موسسه قبرس با هدف ارائه در کنفرانس تغییرات اقلیمی سازمان ملل در سال ۲۰۲۲ انجام گرفت که در آن نشان میدهد

تغییرات اقلیمی و افزایش گرمایش جهانی در شرق مدیترانه و خاورمیانه دو برابر میانگین جهانی سریع تر از هر بخش مسکونی دیگر اتفاق می افتد. در این گزارش نام ۱۷ کشور آورده شده است که ایران عراق اردن کویت عمان امارات لبنان عربستان فلسطین و قطر نیز در آن قرار دارند. به گفته این محققان افزایش گرمای هوا در این مناطق باعث مختل شدن زندگی مردم خواهد شد و به دلیل کمبود باران دچار کمبود آب و مواد خوراکی خواهند شد.

پژوهشگران سرعت تولید گازهای گلخانه ای در این کشورها را بسیار بیشتر از اتحادیه اروپا می دانند که علاوه بر افزایش دما رویدادهای آب و هوایی سخت را نیز ایجاد خواهد کرد. در این مطالعه به بحث آلودگی جوی و تغییر کاربری زمین ها و بیابان زدایی و همچنین آتش سوزی جنگل ها پرداخته شده است و بطوری که بتوان اقداماتی در جهت کاهش سرعت تغییرات اقلیمی انجام داد.

در این گزارش آمده است با وجود پیامدهای آینده بصورت فرامرزی نیاز است تا کشورها همکاری قوی تری با هم داشته باشند. بطوری که توافق پاریس اکنون بیشاچ از پیش باید مورد اهمیت قرار بگیرد. به گفته محققان با اقدامات سریع و مناسب می توان این افزایش دما را تا ۲ درجه کاهش داد.

 

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال