کهکشان راه شیری در نهایت با هم نوعان خود ادغام می شود

هابل تصویری از ادغام سه کهکشان دوردست ثبت کرده که با نزدیک شدن به یکدیگر و متلاشی کردن نیروهای گرانشی برخوردی پر پیچ و تاب را ایجاد می کنند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، تصویر جدید ثبت شده توسط هابل یک برخورد پر پیچ و تاب از ۳ کهکشان است که به […]

هابل تصویری از ادغام سه کهکشان دوردست ثبت کرده که با نزدیک شدن به یکدیگر و متلاشی کردن نیروهای گرانشی برخوردی پر پیچ و تاب را ایجاد می کنند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، تصویر جدید ثبت شده توسط هابل یک برخورد پر پیچ و تاب از ۳ کهکشان است که به نظر می رسد آینده کهکشان ما نیز خواهد بود.

این تصویر خیره کننده نشان می دهد زمانی که کهکشان ها به یکدیگر نزدیک می شوند با متلاشی کردن نیروهای گرانشی یکدیگر این پدیده ادغام را به وجود می آورند. این پدیده در همه کهکشان های بزرگ مانند کهکشان ما رایج بوده و در واقع این کهکشان ها اندازه خود را به چنین اقدام هایی مدیون هستند. ادغام کهکشان ها بیش از آن که تخریب کننده باشد سازنده است.

 در واقع با برخورد سه کهکشان در مرکز کهکشان واحد دریای وسیعی از مواد ایجاد می شود که به دنبال آن تولد ستاره های جدید را نیز در پی دارد. البته ستاره های موجود نیز می توانند از این ادغام جان سالم به در ببرند. تنها مدار این ستارگان منحرف شده اما با توجه به فاصله آنها از یکدیگر ممکن است هرگز با هم برخورد نکنند.

پدیده کیهانی ثبت شده توسط هابل نیز با نام  ICE2431 حدود ۶۸۱ میلیون سال نوری از زمین فاصله دارد. در پروژه ناسا که با همکاری بیش از صد هزار داوطلب برای طبقه بندی تصاویر هابل انجام گرفت دانشمندان موفق شدند در عرض ۱۷۵ روز این پروژه را به سرانجام برسانند. ادغام های کهکشانی و بررسی آنها توسط ستاره شناسان می تواند در درک آینده کهکشان راه شیری نیز به آنها کمک کند.

 کهکشان راه شیری نیز طی ۱۲ میلیارد سال عمر خود با ۱۲ کهکشان دیگر ادغام شد و طبق پیش بینی دانشمندان حدود چهار و نیم میلیارد سال دیگر با کهکشان دیگری به نام آندرومدا برخورد خواهد کرد. به گفته ناسا اگرچه این برخورد باعث تغییر آسمان‌شب در زمین خواهد شد اما منظومه شمسی همچنان بدون تغییر و سالم باقی می ماند.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال