ممکن است کهکشان راه شیری ظاهری متفاوت از آنچه تصور می‌شد داشته باشد

دانشمندان می گویند ممکن است کهکشان راه شیری ظاهر متفاوتی داشته باشد. به گفته آنان احتمال دارد در مورد ظاهر کهکشان اشتباه کرده باشیم. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، از روی ظاهر کهکشان راه شیری می توان به تاریخچه آن و یا برخوردهای دیگر کهکشان ها با خوشه های کیهانی پی برد. […]

دانشمندان می گویند ممکن است کهکشان راه شیری ظاهر متفاوتی داشته باشد. به گفته آنان احتمال دارد در مورد ظاهر کهکشان اشتباه کرده باشیم.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، از روی ظاهر کهکشان راه شیری می توان به تاریخچه آن و یا برخوردهای دیگر کهکشان ها با خوشه های کیهانی پی برد. اکنون دانشمندان اندازه گیری های جدیدی انجام داده اند که نشان می دهد ممکن است کهکشان ما ظاهر دیگری داشته باشد. دانشمندان در تحقیقات خود دریافتند کهکشان ها ممکن است سه ظاهر متفاوت داشته باشند.

بیضی، نامنظم و مارپیچی. این در حالی است که اکثر کهکشان ها به شکل مارپیچی با دو بازوی جداگانه با شعبه های دیگر هستند که به بازوهای کوچکتر تبدیل میشوند. تصویر سنتی کهکشان راه شیری آن را به صورت یک کهکشان مارپیچی با چهار بازوی اصلی نشان می دهد که در وسط آن برآمدگی متمرکز ستاره ای قرار دارد. اکنون ممکن است این ظاهر درست نباشد. محققان اخیرا در تحقیقات جدید خود اعلام کردند ممکن است ظاهر کهکشان راه شیری متفاوت باشد. به گفته آنان احتمالا کهکشان ما دارای دو بازوی اصلی بوده و به کهکشان های مارپیچی معاصر شباهت دارد.

محققان در این مطالعه با کمک نسل جدید ابزارهای فضایی فاصله ما تا ستاره های منفرد را به روشی جدید محاسبه کردند. آنها با اندازه حدود ۲۰۰ ستاره نقشه جدیدی از راه شیری تهیه کردند. در این مطالعه از داده های تلسکوپ فضایی گایا متعلق به آژانس فضایی اروپا نیز استفاده شد.

 

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال