اندازه گیری قطر کهکشان راه‌شیری با کشف دورترین ستاره ممکن شد

ستاره شناسان انگلیسی موفق به کشف دورترین ستاره در کهکشان راه شیری شدند. با شناسایی این ستاره امکان اندازه گیری قطر کهکشان نیز میسر شده است. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا و به نقل از NYPost، ستاره شناسان توانستند قطر کهکشان راه شیری را با خطای 0.4 میلیون سال نوری مثبت یا […]

ستاره شناسان انگلیسی موفق به کشف دورترین ستاره در کهکشان راه شیری شدند. با شناسایی این ستاره امکان اندازه گیری قطر کهکشان نیز میسر شده است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا و به نقل از NYPost، ستاره شناسان توانستند قطر کهکشان راه شیری را با خطای 0.4 میلیون سال نوری مثبت یا منفی اندازه گیری کنند. بدین ترتیب قطر این کهکشان 1.9 میلیون سال نوری محاسبه شده است. این تیم تحقیقاتی اندازه گیری قطر را با استفاده از کهکشان های کوچکتر نزدیک به کهکشان راه شیری انجام داده اند. بدین ترتیب می توان به کشف ویژگی های دیگر کهکشان راه شیری در آینده ای نزدیک امیدوار بود.

در شناسایی کهکشان هایی نظیر کهکشان راه شیری از شبیه سازی های کامپیوتری استفاده شده است. برای بررسی نحوه بوجود آمدن کهکشان ها نیز از نزدیکی آنها با یکدیگر استفاده شد. نزدیکی دو کهکشان با هم باعث جذب آنها به سمت یکدیگر نیز خواهد شد. محققان در بررسی های خود متوجه شدند که خارج شدن از هاله تاریک کهکشان با کاهش سرعت سایر کهکشان ها همراه است، بدین ترتیب دورترین ستاره کهکشان راه شیری شناسایی شد.

در این پژوهش اخترشناسان لبه بیرونی فیزیکی را به عنوان مرزی برای کهکشان راه شیری تعریف کرده اند که در آن هاله ستاره ای قابل مشاهده و جمعیت کهکشان کوتوله به هم متصل می شوند. رزماری وایس، از اخترشناسان دانشگاه جان هاپکینز می گوید: اندازه گیری قطر کهکشان راه شیری به اخترشناسان کمک می کند تا ویژگی های دیگر این کهکشان را نیز کشف کنند. کشف این قطر می تواند به شناسایی سایر کهکشان ها و ویژگی های آنها نیز مفید باشد. در حال حاضر 60 کهکشان دیگر در اطراف کهکشان راه شیری کشف شده اند.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال