وزیر ارتباطات از ایجاد بحران در شبکه اینترنت ثابت خبر داد

وزیر ارتباطات اعلام کرد شبکه اینترنت خانگی در نقطه بحرانی قرار دارد و در تلاش هستیم تا بتوانیم این وضعیت را مدیریت کنیم. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، کیفیت پایین اینترنت و سرعت کند اینترنت خانگی باعث شده تا بسیاری از کاربران در این زمینه شکایاتی را مطرح کنند. به طوری که […]

وزیر ارتباطات اعلام کرد شبکه اینترنت خانگی در نقطه بحرانی قرار دارد و در تلاش هستیم تا بتوانیم این وضعیت را مدیریت کنیم.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، کیفیت پایین اینترنت و سرعت کند اینترنت خانگی باعث شده تا بسیاری از کاربران در این زمینه شکایاتی را مطرح کنند. به طوری که برخی از آنها به طور کامل از ساعت ۹ شب به بعد دچار اختلال در سرعت اینترنت هستند و امکان استفاده از آن را ندارند. وزیر ارتباطات نیز در واکنش به این اتفاقات علاوه بر تایید آن عنوان می‌کند به دلیل افزایش پیک مصرف از یک ساعت مشخص به بعد سرعت اینترنت کاهش یافته که علت اصلی آن نیز به مشکل زیرساخت شبکه و عدم توسعه آن مربوط است و در دیگر ساعات روز این مشکلات وجود ندارد.

طبق توضیحات وزیر ارتباطات مصرف اینترنت کاربران از ساعت ۹ شب به بعد افزایش دارد و با توجه به عدم توسعه ارتباطات ثابت کاربران به سمت اینترنت سیار می روند که در اینترنت سیار نیز زیرساخت ها تغییری نکرده و همچنان قادر به تامین این حجم از تقاضا نخواهد بود. به گفته زارع پور افزایش تقاضا برای استفاده از اینترنت بین الملل و داخلی قابل توجه بوده و این موضوع باعث ایجاد بحران در شبکه ارتباطی شده است. به طوری که تلاش داریم تا برنامه ریزی هایی برای حل این مشکل انجام دهیم.

یکی از اقدامات رفع مشکل واگذاری باند فرکانسی ۲۳۰۰ به اپراتورها و نصب تجهیزات دریافت فرکانس است که احتمالا طی دو ماه آینده شاهد کیفیت بهتر اینترنت خواهیم بود.

توسعه شبکه ثابت کشوری که از راهکارهای اصلی از بین بردن کندی اینترنت محسوب می شود. برای این کار نیز نیاز است تا نیم میلیون پورت فیبر نوری مورد بهره‌برداری قرار بگیرد. این برنامه یا همان پروژه فیبر نوری در نقاط مختلف تا پایان دولت سیزدهم انجام خواهد شد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال