وزیر ارتباطات از تشکیل کمیسیون تخصصی برای ارسال ماهواره به فضا تا سال ۱۴۰۴ خبر داد

وزیر ارتباطات اعلام کرد با توجه به تاکید رئیس جمهور مبنی بر تسریع دستیابی به ماهواره در مدار ژئو و با هدف پیگیری این دستور کمیسیونی تخصصی تشکیل شد. وی اعلام کرد سامانه انتقال مداری برای تست تا سال آینده آماده می شود و بدین ترتیب احتمالاً اولین پرتاب تحقیقاتی نیز تا سال ۱۴۰۴ انجام […]

وزیر ارتباطات اعلام کرد با توجه به تاکید رئیس جمهور مبنی بر تسریع دستیابی به ماهواره در مدار ژئو و با هدف پیگیری این دستور کمیسیونی تخصصی تشکیل شد. وی اعلام کرد سامانه انتقال مداری برای تست تا سال آینده آماده می شود و بدین ترتیب احتمالاً اولین پرتاب تحقیقاتی نیز تا سال ۱۴۰۴ انجام می گیرد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، وزیر ارتباطات در برنامه ویژه خبری پس از اعلام دستاوردهای این وزارتخانه برنامه های آینده حوزه فضایی را نیز تشریح کرد. وی با توضیح جلسه شورای عالی فضایی و تاکیدات رئیس جمهور بر ضرورت قرار گرفتن ماهواره ایرانی در مدار ژئو اعلام کرد دستیابی هر چه سریع تر به مدار ۳۶ هزار کیلومتری زمین از جمله وظایف این شورا بوده است که رئیس جمهور در شورای عالی فضایی بر آن تاکید داشتند.

وزیر ارتباطات به اهمیت مدار ژئو که زمین آهنگ است و ماهواره می‌تواند در آن همزمان با زمین حرکت کند اشاره کرد و گفت: تاکنون دو نقطه مداری در سال‌های گذشته از دست رفت. اکنون تنها درنقطه 43.5 درجه شرقی مداری وجود دارد و در صورت عدم بهره برداری آن فضا را از دست می‌دهیم. دستور رئیس‌جمهور نیز به طور ویژه مربوط به تثبیت لایه لئو بوده است به طوری که کلیه منظومه های ماهواره ای از این مدار برای ارسال استفاده می‌کنند. سپس می توانیم با برنامه ریزی به مدار ژئو نیز دست پیدا کنیم.

به گفته وزیر ارتباطات در ده سال گذشته توجهی به بخش فضایی انجام نگرفته و تنها با ۱۰ درصد ظرفیت در این بخش کار شده است. در صورتی که روند فعالیت‌های دهه ۸۰ انجام می‌گرفت اکنون ما در لایحه ژئو جایگاهی داشتیم. راه میانبر نیز برای رسیدن به هدف کنونی بلوکهای انتقال مداری هستند. به طور مثال تست اولیه بلوک سامان انجام گرفته و اکنون آماده است و می تواند محموله ماهواره را را از مدار ۴۰۰ کیلومتری به هفت هزار کیلومتر انتقال دهد. به گفته زارع پور با کار شبانه روزی در مدت معین تعیین شده اولین پرتاب تحقیقاتی در ۱۴۰۴ صورت خواهد گرفت.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال