وزیر ارتباطات از بازگشت قیمت بسته های اینترنت به قبل خبر داد

وزیر ارتباطات در مصاحبه اخیر خود اعلام کرد که تغییر قیمت در بسته های اینترنت همراه اول و ایرانسل طی ده روز به حالت قبل برمیگردد. وی اعلام کرد زور وزارت ارتباطات به اپراتورها می  رسد و قیمت ها را به حالت قبل برمی گرداند. به گزارش سرویس اخبار فناوری تکنا، آذری جهرمی در مصاحبه […]

وزیر ارتباطات در مصاحبه اخیر خود اعلام کرد که تغییر قیمت در بسته های اینترنت همراه اول و ایرانسل طی ده روز به حالت قبل برمیگردد. وی اعلام کرد زور وزارت ارتباطات به اپراتورها می  رسد و قیمت ها را به حالت قبل برمی گرداند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری تکنا، آذری جهرمی در مصاحبه اخیر خود اعلام کرد اپراتورها با تبانی و بدون اجازه قانونی اقدام به افزایش قیمت بسته های اینترنت گرفتند. البته این اپراتورها اعلام کردند که این کار با هماهنگی سهامداران انجام شده اما در هر صورت این کار غیر قانونی محسوب می شود. هرچند اپراتورها اعلام کردند هیج چیزی را در سایت تغییر ندادند و تغییرات موجود تنها به اپلیکیشن ها مربوط می شود.

وزیر ارتباطات اعلام کرد که این وزارتخانه به اپراتور ها دستور داده است تا طی ۱۰ روز قیمت ها را به حالت قبل برگرداند و در صورت نادیده گرفتن اپراتور ها این اقدام آنها وارد کمیته جرائم میشود.  همچنین این وزارتخانه می‌تواند این موضوع را به سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تعزیرات حکومتی نیز ارتباط دهد.

آذری جهرمی در ادامه صحبت های خود اعلام کرد که این درخواست ما در ابتدا به صورت دوستانه و پس از آن اخطار های لازم داده خواهد شد و سپس پرونده به تعزیرات ارسال خواهد شد. همچنین وی اعلام کرد که اپراتورها از طریق زیر فروشی مشکلات عدیده‌ای را برای شرکتهای اینترنت ثابت ایجاد کردند. این اپراتور ها از سال ۹۵ اقدامات خود را برای زیر فروشی آغاز کرده بودند که در آن زمان اینترنت خانگی سه هزار تومان عرضه شده بود اما اپراتورها هر گیگ اینترنت را ۱۷۵۰ تومان می‌فروختند. در مصوبه ای که پس از آن ایجاد شد اپراتوری که بخواهد زیر فروشی کند باید سه سال روند قیمتی خود را ادامه دهد.

 همچنین در مصوبه ایجاد شده آمده است که اپراتور مسلط به بازار برای افزایش قیمت بسته ها باید از رگولاتوری اجازه بگیرد. وزیر ارتباطات خاطرنشان کرد که افزایش قیمت بسته های موبایل در شرایط کرونا عملی ظالمانه محسوب می شود و وی طی نامه‌ای به سهامداران اپراتورها این کار را عملی غیر منطقی و غیر اقتصادی خواند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال