وزیر ارتباطات حل مشکل شبکه اینترنت را توسعه شبکه فیبر نوری دانست

وزیر ارتباطات در مورد حل مشکلات شبکه اینترنت کشور و توسعه فیبر نوری گفتگویی را انجام داد. وی نسخه حل این مشکلات را توسعه شبکه فیبر عنوان کرد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در گفتگوی زنده آخرین وضعیت توسعه فیبر نوری، تعرفه اینترنت و شبکه ملی اطلاعات […]

وزیر ارتباطات در مورد حل مشکلات شبکه اینترنت کشور و توسعه فیبر نوری گفتگویی را انجام داد. وی نسخه حل این مشکلات را توسعه شبکه فیبر عنوان کرد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در گفتگوی زنده آخرین وضعیت توسعه فیبر نوری، تعرفه اینترنت و شبکه ملی اطلاعات را گزارش کرد. همچنین وی اعلام کرد برای توسعه فیبر نوری بسته های حمایتی دولت در نظر گرفته شده است. به طوری که امکان افزایش تعرفه اینترنت بدون افزایش کیفیت وجود نخواهد داشت.

 وی در این گفتگو بیان کرد برنامه ریزی هایی در این وزارتخانه انجام شده است تا قطعی های مکرر اینترنت برطرف شده و ایران به هاب ترافیکی منطقه تبدیل شود. وی پس از بیان وضعیت توسعه شبکه اینترنت ثابت و همراه در ایران اعلام کرد: در حالت معمول بار اصلی اینترنت در تمام دنیا بر دوش ارتباطات ثابت است و اینترنت سیار تنها برای شرایط در حرکت پیش بینی شده بود.

عیسی زارع پور در مورد حل مشکلات توسعه شبکه ثابت در کشور پس از اشاره به برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته گفت: پیش از این سرمایه‌گذاری‌های درستی در این زمینه انجام نشد و به همین دلیل بار این شبکه اکنون روی اینترنت همراه قرار گرفته است و این شبکه کشش و ظرفیت لازم برای پشتیبانی از آن را نخواهد داشت. زیرا ارتباطات سیار روی خطوط موبایل به محدودیت فرکانس ها بستگی دارد. به همین دلیل کیفیت در حوزه موبایل نیز دچار افت شده است.

وی از راه‌اندازی اپراتورهای خدمات رسان به مردم خبر داد و عنوان کرد: در آینده قرار است کلیه دستگاه‌ها پنجره واحد خدمات را تکمیل کرده و وزارت ارتباطات نیز تا دی‌ماه آن را راه‌اندازی کند. به طوری که کاربران پس از ورود به این پنجره واحد ملی بتوانند خدمات دولتی دریافت کنند.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال