وزیر ارتباطات می گوید کلیه شهروندان ایرانی به اینترنت متصل هستند

وزیر ارتباطات در توییت اخیر خود اعلام کرد ۱۰۰ درصد شهروندان ایرانی هم اکنون به اینترنت متصل هستند و 98.5 درصد از جمعیت روستا نشینان نیز به اینترنت دسترسی دارند. به گزارش سرویس اخبار فناوری تکنا، آذری جهرمی در توییت اخیر خود اعلام کرد کلیه شهروندان ایرانی به اینترنت متصل بوده و از جمعیت روستاییان […]

وزیر ارتباطات در توییت اخیر خود اعلام کرد ۱۰۰ درصد شهروندان ایرانی هم اکنون به اینترنت متصل هستند و 98.5 درصد از جمعیت روستا نشینان نیز به اینترنت دسترسی دارند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری تکنا، آذری جهرمی در توییت اخیر خود اعلام کرد کلیه شهروندان ایرانی به اینترنت متصل بوده و از جمعیت روستاییان نیز حدود 98.5 درصد به این امکانات دسترسی دارند. به گفته آذری جهرمی، اطلاعات مربوط به ارتباطات بین روستا به روستا نیز در سامانه http://diiar.ir  برای ارزیابی دقیق عملکرد منتشر شده است.

 به گفته سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی هم اکنون ۵۲ هزار روستا دارای ارتباط اینترنت هستند. تعداد افراد مشترک نیز در این روستاها به سه میلیون نفر می‌رسد. از این بین حدود ۴۴ هزار روستا و ۸۲ هزار کیلومتر تحت پوشش اینترنت همراه اول بوده و حدود ۱۸ هزار و ۱۶۴ هزار کیلومتر جاده نیز به اینترنت اپراتور ایرانسل متصل هستند.

 بدین ترتیب ضریب نفوذ اینترنت پهن باند سیار در سه ماهه اخر سال گذشته به حدود 92 درصد رسیده که 37 میلیون مشترک آن به همراه اول و 35 میلیون از کل 77 میلیون اشتراک به ایرانسل مربوط می شود. البته با افزایش ضریب نفوذ تعداد دامنه های فارسی نیز افزایش پیدا کرده و هم اکنون حدود یک و نیم میلیون دامنه دات آی آر در کشور ثبت شده است.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال