وزارت ارتباطات از آغاز طرح جدید این وزارتخانه برای تولید ۱۴ میلیون تلفن همراه خبر داد

وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات طی بیانیه ای اعلام کرد قصد دارد طرح جدیدی را به مدت پنج سال با هدف تولید ۱۴ میلیون تلفن همراه در کشور آغاز کند. به گفته معاون فناوری و نوآوری این وزارتخانه طرح مورد نظر با ایجاد ۴۳ هزار شغل به صورت مستقیم و غیرمستقیم و با هدف صرفه‌جویی […]

وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات طی بیانیه ای اعلام کرد قصد دارد طرح جدیدی را به مدت پنج سال با هدف تولید ۱۴ میلیون تلفن همراه در کشور آغاز کند. به گفته معاون فناوری و نوآوری این وزارتخانه طرح مورد نظر با ایجاد ۴۳ هزار شغل به صورت مستقیم و غیرمستقیم و با هدف صرفه‌جویی ارزی بیش از یک میلیارد دلار برنامه‌ریزی شده است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، ستار هاشمی معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در مورد طرح جدید وزارت ارتباطات اعلام کرد: این طرح پیرو مصوبه بهمن‌ماه سال ۹۸ شورای عالی فضای مجازی برنامه ریزی شده که هدف از آن دستیابی به ۲۰ درصد از سهم بازار گوشی هوشمند با استفاده از محصولات بومی خواهد بود. در این مصوبه آمده است وزارت ارتباطات با همکاری دیگر نهادها مانند وزارت صنعت و مرکز ملی فضای مجازی طرح جامع حمایت و توسعه زیست بوم همراه را آغاز خواهد کرد. در حال حاضر این فراخوان با هدف حمایت از تولید گوشی همراه و تبلت ایرانی انجام گرفت و فراخوان نیز برای تجاری سازی طرح‌های ارسالی توسط شرکت‌های متقاضی تا پایان اردیبهشت انجام شد. در حال حاضر ۸ شرکت برای تولید تجهیزات ارتباطی هوشمند که در این زمینه سابقه داشته اند اعلام آمادگی کردند.

در حال حاضر شرکت‌هایی مانند جی ال ایکس، صاایران و Orod در زمینه تولید تجهیزات ارتباطی هوشمند و الکترونیکی در حال فعالیت هستند و هنوز مشخص نیست کدام شرکت ها در این زمینه همکاری لازم را انجام خواهند داد. هاشمی همچنین اعلام کرد در حال حاضر ما در حال بررسی مدارک و آغاز برنامه ریزی برای خطوط تولید هستیم و کلیه شرکت کنندگان می بایست حداقل پروانه تولید و بهره برداری از وزارت صنعت معدن و تجارت را دارا باشند. همچنین زمینه کاری شرکت‌های درخواست دهنده نیز باید در زمینه تجهیزات الکترونیکی و قطعات تولید گوشی هوشمند و تبلت و برخوردار از سابقه اجرایی در زمینه تولید تجهیزات ارتباطی باشند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال