وزارت ارتباطات از رایگان شدن اینترنت 127 موسسه و مرکز آموزشی خبر داد

طبق وعده های قبلی وزارت ارتباطات، در حال حاضر اینترنت 127 موسسه آموزشی رایگان شده و در آینده با کامل شدن لیست دانشگاه ها کلیه دانشجویان و اساتید نیز از پهنای باند رایگان برخوردار خواهند شد.  به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، پیش از این وزارت ارتباطات از رایگان شدن اینترنت کلاش های […]

طبق وعده های قبلی وزارت ارتباطات، در حال حاضر اینترنت 127 موسسه آموزشی رایگان شده و در آینده با کامل شدن لیست دانشگاه ها کلیه دانشجویان و اساتید نیز از پهنای باند رایگان برخوردار خواهند شد.

 به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، پیش از این وزارت ارتباطات از رایگان شدن اینترنت کلاش های مجازی وابسته به آموزش و پرورش و وزارت علوم خبر داده بود. کلیه دانشگاه ها با ارسال لیست آدرس IP سرورهای مجازی این مراکز به وزارت ارتباطات زودی کلیه دانشجویان و اساتید از پهنای باند رایگان استفاده خواهند کرد. با وجود کندی این روند و طی نامه ای از وزارت علوم به وزارت ارتباطات این موضوع پیگیری شد. هم اکنون معاون وزیر ارتباطات اعلام کرد اینترنت سایت های آموزشی مربوط به همه اپراتورها رایگان شده است. این موضوع برای دانشگاه هایی که اطلاعات خود را به وزارت ارتباطات ارسال کرده اند صورت گرفته است.

ستار هاشمی، معاون فناوری وزیر ارتباطات همچنین گفت: تا کنون اینترنت 127 موسسه و مرکز آموزشی رایگان است. از این تعداد 55 مورد مربوط به دانشگاه ها و بقیه به دانشگاه های علوم پزشکی کشور اختصاص داده شده است. وی روند کند اجرایی شدن این موضوع را تاخیر در دریافت اطلاعات فنی دانشگاه ها و هماهنگی با زیرساخت اپراتورها عنوان کرد و گفت: با وجود تعطیلات نوروزی این اقدام ظرف 40 روز انجام گرفت. در حال حاضر سازمان نظام صنفی رایانه‌ای نیز از آمادگی خود برای تکمیل سامانه های آموزشی در مراکز دانشگاهی خبر داده است.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال