ماموریت دفاع از سیاره چین و کوبیدن فضاپیما به سیارک

چین نیز قصد دارد مانند ناسا یک ماموریت دفاع از سیاره در برابر سیارک انجام دهد. طبق اعلام چین در این ماموریت یک فضاپیما همانند ماموریت دارت ناسا به فضا پرتاب خواهد شد. در این ماموریت قرار است فضاپیما به یک سیارک کوچکتر برخورد کند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، طبق اعلام […]

چین نیز قصد دارد مانند ناسا یک ماموریت دفاع از سیاره در برابر سیارک انجام دهد. طبق اعلام چین در این ماموریت یک فضاپیما همانند ماموریت دارت ناسا به فضا پرتاب خواهد شد. در این ماموریت قرار است فضاپیما به یک سیارک کوچکتر برخورد کند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، طبق اعلام چین ماموریت دفاع از سیاره این کشور سیارک VL5 را مورد هدف قرار خواهد داد. چن شی، محقق آزمایشگاه اکتشافات اعماق فضای چین ، در کنفرانس دفاع سیاره ای IAA در وین هدف این مأموریت را تشریح کرد. طبق اعلام وی، در صورتی که برنامه ریزی ها به پرستی پیش برود، ماموریت چین دومین ماموریت دفاع از سیاره برای برخورد با یک سیارک خواهد بود. اولین ماموریت با نام Dart سال گذشته توسط ناسا انجام گرفته بود.

سیارک این ماموریت یک سیارک کوچک با قطر ۳۳ متر است که از نوع سیارک های نزدیک به زمین محسوب میشود. البته این سیارک از نوع سنگ های فضایی خطرناک محسوب نمیشود. طبق شبیه سازی های انجام شده این سیارک در آینده نیز در مسیر برخورد با زمین قرار ندارد. مامورین دفاع از سیاره چین با استفاده از موشک لانگ مارچ ۳ بی و در سال ۲۰۲۵ انجام خواهد شد. این ماموریت نیز کاملا مشابه ماموریت ناسا و با همان تجهیزات خواهد بود. دو فضاپیمای ناظر و ضربه ای حضور دارند که فضاپیمای ضربه ای با سیارک برخورد کرده و قرار است در اثر این برخورد مسیر حرکت سیارک تغییر کند.

طبق اعلام سازمان فضایی چین در این ماموریت هدف از برخورد تغییر مسیر ۳ تا ۵ سانتی متری مسیر این سیارک است. این مقدار تغییر مسیر در عرض سه ماه به حدود ۱۰۰۰ کیلومتر خواهد رسید. فضاپیمای ناظر حتی پس از برخورد نیز برای مشاهده های بعدی در آن مکان باقی می ماند.

 

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال