ایستگاه فضایی دروازه ماه با قرارداد ۳۳۰ میلیون دلاری به اسپیس ایکس رسید

اسپیس ایکس طی یک قرارداد ۳۳۰ میلیون دلاری با ناسا مسئولیت استقرار دروازه ماه را به طور کامل دریافت کرد. به گزارش سرویس اخبار فناوری تکنا، طی قراردادی بین ناسا و اسپیس ایکس پرتاب دوبخش از ایستگاه دروازه ماه به اسپیس ایکس واگذار شد. این دو بخش شامل پایگاه نگهداری (HALO) و بخش نیرو پیشرانه […]

اسپیس ایکس طی یک قرارداد ۳۳۰ میلیون دلاری با ناسا مسئولیت استقرار دروازه ماه را به طور کامل دریافت کرد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری تکنا، طی قراردادی بین ناسا و اسپیس ایکس پرتاب دوبخش از ایستگاه دروازه ماه به اسپیس ایکس واگذار شد. این دو بخش شامل پایگاه نگهداری (HALO) و بخش نیرو پیشرانه (PPE) است .در این قرارداد مبلغ ۳۳۰ میلیون دلار به اسپیس پرداخت خواهد شد. در این پرتاب از موشک فالکون هوی استفاده خواهد شد.

ناسا قرار است تجهیزات مورد نظر را مونتاژ کرده و تا پایان می 20۲۴ آماده سازی این دو بخش را به پایان برساند. ایستگاه دروازه ماه یک ایستگاه فضایی بر روی ماه خواهد بود که می تواند به دور ماه بچرخد و علاوه بر کمک به اکتشافات فضایی، یک ایستگاه برای انتقال فضانوردان در آینده و ماموریت آرتمیس نیز خواهد بود.

کابین ساخته شده در این پروژه برای استقرار فضانوردان به اندازه یک اتاق کوچک است. این کابین در آینده می‌تواند بسیاری از اهداف جاه‌طلبانه ناسا من جمله ارتباطات ماموریت های فضایی در سفر به اعماق فضا را تسهیل کند. بخش پیشرانه این پروژه نیز شامل یک فضاپیما است که با نیروی الکتریکی خورشیدی کار می کند. بخش پیشرانه علاوه بر وظیفه تامین نیرو قابلیت هایی مانند امکانات ارتباطی را نیز در خود جای داده است. انتقال این دو بخش از طریق مرکز فضایی کندی انجام خواهد شد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال