دقیق ترین مدل زمین شناسی، گذشته ۱۰۰ میلیون ساله زمین را نمایش می دهد

دانشمندان طی تحقیقات جدیدی خود توانستند مدلی دقیق و پویا از گذشته زمین در ۱۰۰ میلیون سال گذشته ایجاد کنند که سطح آن را به نمایش می گذارد. به گزارش‌ سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، زمین شناسان دانشگاه سیدنی در تحقیقات خود طی همکاری با محققان فرانسوی اولین مدل زمین شناسی با وضوح بسیار […]

دانشمندان طی تحقیقات جدیدی خود توانستند مدلی دقیق و پویا از گذشته زمین در ۱۰۰ میلیون سال گذشته ایجاد کنند که سطح آن را به نمایش می گذارد.

به گزارش‌ سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، زمین شناسان دانشگاه سیدنی در تحقیقات خود طی همکاری با محققان فرانسوی اولین مدل زمین شناسی با وضوح بسیار بالا را تولید کردند. در این مدل اطلاعاتی در مورد مناظر ژئوفیزیک و ورود رسوب به اقیانوس ها نیز وجود دارد.

دکتر تریستان سالز، از دانشکده علوم زمین و نویسنده اصلی این مقاله در این مورد می گوید: تنها با درک گذشته می توان این ع را پیش بینی کرد. در حال حاضر تمامی مدل های زمین شناسی تنها شامل اطلاعات پراکنده در مورد شکل گیری ویژگی های فیزیکی هستند. تاکنون مدل واضحی در مورد تاثیر حوضه های رودخانه، فرسایش زمین در کلیه بخش ها و ایجاد رسوب در ۱۰۰ میلیون سال گذشته ایجاد نشده است. ابزار کنونی نه تنها پیشرفت مهمی در زمینه بررسی گذشته محسوب میشود بلکه می تواند در پیش بینی آینده نیز مورد استفاده قرار بگیرد.

مدل دینامیکی جدید دانشمندان با کمک داده های مربوط به نیروهای ژئوفیزیکی، تکنوتیکی و آب و هوایی از ۱۰۰ میلیون سال گذشته و با وضوح بالا تهیه شد. لوران هوسون، یکی دیگر از نویسندگان این مقاله می گوید:

دانشمندان با کمک این مدل پویا به درک عمیق تری از سطح زمین دست پیدا می کنند. این مدل پویا نمایش انتقال رسوب از خشکی به اقیانوس ها را به گونه ای متفاوت از گذشته نشان می دهد.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال