خطرناک‌ترین گاز گلخانه‌ای با سرعت در حال انتشار است

تحقیقات اخیر نشان میدهد گاز گلخانه ای به نام HFC-23 در حال انتشار است که ۱۲۴۰۰ بار قوی تر از کربن دی اکسید است و میتواند باعث آسیب جدی به لایه اوزون شود. این گاز که اکنون به یکی از دلائل اصلی گرم شدن زمین و آسیب لایه اوزون است چیست؟ به گزارش سرویس اخبار […]

تحقیقات اخیر نشان میدهد گاز گلخانه ای به نام HFC-23 در حال انتشار است که ۱۲۴۰۰ بار قوی تر از کربن دی اکسید است و میتواند باعث آسیب جدی به لایه اوزون شود. این گاز که اکنون به یکی از دلائل اصلی گرم شدن زمین و آسیب لایه اوزون است چیست؟

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تک‌نیوز و به نقل از technology review، گاز HFC-23 با قدرت افزایش دمای جو از سال 1978 و پس از معاهده پروتکل مونترال به طور کلی کنار گذاشته شد. تمامی کشورها با امضای این معاهده تولید این گاز را به صفر رساندند. آخرین کشورها هند و چین بوده اند که در سال 2017 انتشار آن را کاهش دادند. درست در زمانی که تصور میشد این گاز بطور کلی از جو حذف شده است، در سال بعد میزان آن به ۱۵۹۰۰ تن در جو رسید.

طبق تحقیقات انجام شده روند افزایش گاز HFC-23 در جو مشخص شد. این گاز طی فرآیند تولید گاز دیگری به نام HCFC-22 (کلرو دی فلورو متان) تولید میشود. این گاز در تولید یخچال و سیستم های تهویه مطبوع استفاده میشود و طبق تحقیقات انجام شده در ایستگاههای آزمایش گازهای جوی طی سال های 2007 تا 2018 منبع اصلی آن به چین مربوط میشود. چین حدود 68 درصد از تولید گاز HCFC-22 را به عهده دارد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال