محبوب ترین سرویس های ذخیره‌سازی ابری

استفاده از اپلیکیشن های ذخیره سازی مبتنی بر فضای ابری و کلاد، در سال های اخیر بسیار مورد توجه کاربران قرار گرفته است. به طوری که میان سرویس های ارائه دهنده این نوع از خدمت رقابت های بسیاری در گرفته است. شرکت های بزرگی از جمله گوگل و مایکروسافت نیز در این رقابت بوده و […]

استفاده از اپلیکیشن های ذخیره سازی مبتنی بر فضای ابری و کلاد، در سال های اخیر بسیار مورد توجه کاربران قرار گرفته است. به طوری که میان سرویس های ارائه دهنده این نوع از خدمت رقابت های بسیاری در گرفته است. شرکت های بزرگی از جمله گوگل و مایکروسافت نیز در این رقابت بوده و مایل به ارائه خدمات بهتر جهت پیشی گرفتن از رقبای خود می باشند.

بر اساس بررسی های صورت گرفته در سال 2015 میلادی، دراپ‌باکس در رتبه نخست استقبال کاربران از سرویس‌های ذخیره‌سازی ابری بوده و میزبان بالغ بر ۳۰۰ میلیون کاربر است. پس از آن نیز گوگل درایو و وان درایو قرار دارند که تعداد کاربران آن ها به ترتیب ۲۴۰ میلیون و ۲۵۰ میلیون کاربر است. اما بسیاری عقیده دارند که تعداد کاربران از این مقدار نیز بیش تر بوده و این اعداد نمی توانند حقیقی باشند. سرویس های ذخیره سازی اینچنینی به کاربران خود این امکان را می دهند که اطلاعات و تصاویر خود را ذخیره کرده و به راحتی بتوانند به آن ها دسترسی داشته باشند. هریک از این اپلیکیشن ها سعی دارد تا با ارائه خدمات بهتر به کاربران خود در این رقابت پیروز بوده و کاربران بیش تری را به سوی خود جلب کنند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تک نیوز، سرویس های ارائه دهنده خدمات ذخیره سازی در فضای ابری، به کاربران این اجازه را می دهند که تا حجم مشخصی بتوانند رایگان اطلاعات خود را ذخیره کنند و در صورتی که می خواهند تا حجم خود را افزایش دهند، می بایست که بهای آن را بپردازند. این پول به نوعی جهت دریافت حق اشتراک بوده و حجم را برای کاربران تا میزان های مختلف ۱۰۰ گیگابایتی و ۲۰۰ گیگابایتی، ۱۰، ۲۰ و ۳۰ ترابایتی افزایش می دهد.

چندی پیش ادوارد اسنودن که از متخصصان امنیتی پیشین فعال در آژانس امنیت ملی آمریکا است. به منظور حفظ حریم خصوصی افراد در رایطه با این سرویس ها هشدارهایی را داده است. این هشدار ها از آن جهت اهمیت دارد که به گفته وی، از این طریق حریم خصوصی افراد ممکن است مورد هجوم قرار گیرد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال