ابزار Moxie بار دیگر با کمک مریخ نورد استقامت در مریخ اکسیژن تولید کرد

بار دیگر توانست با کمک ابزار ماکسی و از طریق مریخ نورد خود در این سیاره سرخ برای شانزدهمین بار اکسیژن تولید کند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، ابزار ناسا توانست بار دیگر حدود ۱۲۲ گرم اکسیژن در مریخ تولید کند. پاملا ملروی، معاون اول ناسا در بیانیه خود در این مورد […]

بار دیگر توانست با کمک ابزار ماکسی و از طریق مریخ نورد خود در این سیاره سرخ برای شانزدهمین بار اکسیژن تولید کند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، ابزار ناسا توانست بار دیگر حدود ۱۲۲ گرم اکسیژن در مریخ تولید کند. پاملا ملروی، معاون اول ناسا در بیانیه خود در این مورد گفت: ابزار ماکسی Moxie در عملکرد چشمگیر خود توانست نشان دهد امکان تولید اکسیژن از جو مریخ وجود دارد. اکسیژن می‌تواند در آینده برای تنفس ساکنان مریخ و یا پیشران موشک فضانوردان مورد استفاده قرار بگیرد. از طرف فناوری‌هایی که به ما در استفاده از منابع ماه و مریخ کمک کنند برای حضور طولانی در فضا مهم خواهند بود.

از زمان فرود مریخ نورد ناسا روی سطح مریخ تاکنون ابزار ماکسی توانسته حدود ۱۲۲ گرم اکسیژن از جو این سیاره استخراج کند. این میزان اکسیژن به اندازه تنفس یک سگ کوچک در ۱۰ ساعت است. این ابزار در حالت بسیار کارآمد تنها قادر به تولید ۱۲ گرم اکسیژن با خلوص ۹۸ درصد در یک ساعت است. به گفته ناسا ابزار در طول یک سال کامل مریخ توانسته عملکردی بهتر از اهداف ناسا داشته و تمام الزامات فنی خود را با موفقیت تکمیل کند.

یک سیستم تولید اکسیژن کارآمد می‌تواند در آینده در ماموریت‌های مختلف به نوعی به کار رود. یکی از مهمترین استفاده از اکسیژن نیز به کارگیری آن به عنوان منبع پیشران موشک است. زیرا فضانوردان برای بازگشت به زمین به چنین منبعی نیاز دارند.