این خانه با طراحی میکرو در ژاپن ساخته شده است

در رقابت‌های Design Touch که اخیرا در شهر توکیو برگزار شده است، یکی از خرده‌فروشان مشهور کشور ژاپن، شرکت Muji، خانه‌ای بسیار زیبا را با طراحی متفاوت با هر آنچه که تا کنون دیده‌اید را معرفی کرده است که می‌تواند سومین عضو از خانه‌های Three Little Pigs این شرکت باشد. بنا به گفته‌های سازندگان، این […]

در رقابت‌های Design Touch که اخیرا در شهر توکیو برگزار شده است، یکی از خرده‌فروشان مشهور کشور ژاپن، شرکت Muji، خانه‌ای بسیار زیبا را با طراحی متفاوت با هر آنچه که تا کنون دیده‌اید را معرفی کرده است که می‌تواند سومین عضو از خانه‌های Three Little Pigs این شرکت باشد.

بنا به گفته‌های سازندگان، این خانه با طراحی میکرو و موادی که در ساخت آن به کار گرفته، نمایی بسیار زیبا و همانند آجر دارد، اما هیچ آجری در ساخت آن استفاده نشده و وزن پایین آن، باعث شده تا افراد بتوانند این خانه را با خود حمل کنند! شاید بسیاری از افراد باشند که نتوانند سر و صدا و مشکلات بسیار زیاد خانه‌های شهری را تحمل کنند، اما آیا واقع این خانه می‌تواند به آنها کمک کند؟

THE MUJI HUT IS A MICRO-HOME MADE FOR JAPAN 4

همان‌طور که اشاره کردیم، سه خانه‌ای که شرکت Muji طراحی کرده و هر کدام از آنها توسط آقایان Jasper Morrison، Konstantin Grcic و Naoto Fukasawa ساخته شده است، هر کدام جنسی متفاوت دارند و در ساختار آنها از چوب، آلومینیوم و چوب‌پنبه استفاده شده است. خانه‌ای هم‌اکنون در حال معرفی آن هستیم، از جنس چوب‌پنبه بوده و در آن می‌توان هر ماده‌ی طبیعی را که در کشور ژاپن نیز از دیرباز مورد استفاده قرار می‌گرفته را پیدا کرد.

THE MUJI HUT IS A MICRO-HOME MADE FOR JAPAN 3

ساخت این خانه‌ها و معرفی آنها چیز جدیدی برای شرکت Muji نیست و این کار را آنها به خاطر درخواست‌های متقاضیان به منظور نیاز به خانه‌های جدید و اصطلاحا افقی، انجام داده‌اند. بسیاری از افراد هستند که دوست دارند خانه‌ای جدید و نو داشته باشند و یا حتی ممکن است بخواهند طراحی کامل خانه به عهده‌ی آنها باشد.

شاید بتوان این موضوع، نگاهی متفاوت داشت. طبق آماری که CNN منتشر کرده، قیمت هر متر خانه در کشور ژاپن به صورت میانگین، برابر با 1000 دلار است. بدون شک هر کسی در ژاپن نمی‌تواند چنین هزینه‌ی بالایی را برای خرید یک خانه پرداخت نماید. طراحی و ساخت خانه‌هایی با قیمت پایین‌تر، یکی از مواردی است که باعث شده شرکت Muji به این‌سو کشیده شود.

THE MUJI HUT IS A MICRO-HOME MADE FOR JAPAN 2

هنوز قیمت خانه‌های این شرکت موسوم به Muji Huts مشخص نشده اما اخبار و شایعاتی که وجود دارند، قیمت آنها را 180,000 دلار می‌دانند. هر چند شاید با خود بگویید که این قیمت بالاست، اما 180 هزار دلار پول، برای سه خانه است نه یک خانه!

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال