مومیایی کشف شده در پرتغال قدیمی ترین مومیایی جهان محسوب می‌شود

محققان پس از کشف قدیمی ترین مومیایی در پرتغال دریافتند این مومیایی مربوط به هشت هزار سال قبل است و برخلاف انتظار به جای مصر یا شیلی در اروپا کشف شده است. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، حدود شصت سال پیش اسکلت های مدفون در قبرهای ۸ هزار ساله در جنوب پرتغال […]

محققان پس از کشف قدیمی ترین مومیایی در پرتغال دریافتند این مومیایی مربوط به هشت هزار سال قبل است و برخلاف انتظار به جای مصر یا شیلی در اروپا کشف شده است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، حدود شصت سال پیش اسکلت های مدفون در قبرهای ۸ هزار ساله در جنوب پرتغال کشف شد که بررسی کنونی آن توسط یک تحلیلگر نشان می دهد این مومیایی انسانی که به اروپا تعلق دارد قدیمی ترین مومیایی جهان محسوب می‌شود. این مومیایی در جریان حفاری های دهه ۱۹۶۰ کشف شد که در آن زمان حدود ۱۲ جسد باستانی در منطقه سادو ولی جنوبی پرتغال به دست آمد که یکی از آنها به صورت مومیایی بود.

بررسی عکسهای مربوط به این مومیایی که پیش از این شواهد آن توسط یک باستان شناس پرتغالی به نام دو سانتوس که در سال ۲۰۰۱ در گذشته بود جمع آوری شد نشان می دهند در بین استخوان های کشف شده که یکی از آنها بسیار منعطف است بدن فرد یک بار از هم پاشیده و مجدداً سفت شده است. همچنین برخی استخوان های اسکلت و مفصلهای چسبیده پس از دفن هنوز در جای خود قرار دشتند. علاوه بر آن نشانه هایی از تجزیه بافت بدن در اطراف خاک جشد پیدا نشد. این نشانه ها از مومیایی شدن جسد پس از مرگ حکایت داشته است. بنظر می رسد مومیاای اخیر کشف شده در پرتغال قدیمی ترین مومیایی جهان محسوب می شود که نسب به مومیایی های کشف شده در آتاکامای شیلی حدود 1000 سال قدیمی تر است.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال