درخشش نور مرموز در آسمان اوکراین سقوط یک ماهواره از کار افتاده ناسا نبود

ناسا اعلام کرد درخشش نور مرموز و عجیب در آسمان پایتخت اوکراین مربوط به ماهواره قدیمی و ازکا افتاده این آژانس فضایی نبوده است. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، درخشش نور مرموز در تاریخ ۲۹ آوریل در آسمان کی اف در اوکراین باعث روشن شدن هشدار حمله هوایی شد. اداره نظامی در […]

ناسا اعلام کرد درخشش نور مرموز و عجیب در آسمان پایتخت اوکراین مربوط به ماهواره قدیمی و ازکا افتاده این آژانس فضایی نبوده است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، درخشش نور مرموز در تاریخ ۲۹ آوریل در آسمان کی اف در اوکراین باعث روشن شدن هشدار حمله هوایی شد. اداره نظامی در این شهر پس از بررسی های اولیه آن را متعلق به یک ماهواره فضایی ناسا که سقوط کرده دانستند. اما اکنون ناسا این موضوع را تکذیب کرده و گفته است در زمان ایجاد این پدیده ماهواره قدیمی ناسا همچنین در مدار قرار داشته است.

جاناتان مکداول، ستاره شناس از مرکز اخترفیزیک هاروارد برای چندمین بار در توییت خود اعلام کرد درخشش نور عجیب در آسمان کی اف ربطی به ورود ماهواره ناسا نداشته و اصلا مدار آن تا هزاران کیلومتر از اوکراین فاصله داشته است.

پیش از این مقامات ناسا اعلام کرده بودند ممکن است یکی از ماهواره های از کار افتاده این آژانس فضایی به زودی سقوط کند. این آژانس پر تاریخ ۱۷ آوریل طی اعلامیه ای بیان کرد احتمالا بخش زیادی از ماهواره هنگام ورود به جو زمین میسوزد اما برخی از اجزای آن همچنان باقی خواهد ماند. البته خطر اسیب از طریق آن بسیار کم است. بق پیش بینی ناسا این ماهواره در تاریخ ۱۹ آوریل روز چهارشنبه همچنان در جو بوده و پس از آن بر فراز صحرای آفریقا وارد شده است.

مشاهده نور عجیب در آسمان اوکراین باعث ایجاد نئوری های توطئه شده و برخی افراد نیز تصور می کنند این نور ممکن است مربوط به بیگانگان و بشقاب پرنده های انان بوده است. البته آژانس فضایی اوکراین به نازکی در مورد این نور گفته است احتمالا این درخشش در اثر انفجار شهاب سنگ و ایجاد یک گلوله آتشین در زمان ورود به جو ایجاد شده است .

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال