مریخ نورد کنجکاوی ناسا تصویری از یک پدیده عجیب در مریخ ثبت کرد

تصویر ثبت شده توسط مریخ نورد کنجکاوی پدیده عجیبی را نشان می دهد که در ابتدا به یک درگاه مستطیل شکل شباهت دارد. این موضوع باعث شد تا برخی افراد تئوری هایی را در مورد حیات فرازمینی مطرح کنند. به گزارش سرویس اخبار فناوری تکنا، تصویر عجیب ثبت شده توسط مریخ نورد کنجکاوی در تاریخ […]

تصویر ثبت شده توسط مریخ نورد کنجکاوی پدیده عجیبی را نشان می دهد که در ابتدا به یک درگاه مستطیل شکل شباهت دارد. این موضوع باعث شد تا برخی افراد تئوری هایی را در مورد حیات فرازمینی مطرح کنند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری تکنا، تصویر عجیب ثبت شده توسط مریخ نورد کنجکاوی در تاریخ ۱۷ اردیبهشت توسط دوربین این مریخ‌نورد ثبت شده است. اگرچه برخی طرفداران حیات فرازمینی آن را درگاهی به سمت تاسیسات زیرزمینی مریخ خطاب کردند اما متخصص آزمایشگاه علم مریخ می گوید این تصویر در واقع همان فضای بین دو شکاف در یک صخره است. زیرا این مریخ نورد از یک منطقه تلماسه های شنی باستانی عبور می کند.

اشوین واساوادا در مورد این تصویر می گوید: این شکاف تنها از تلمبار و سخت شدن تل ماسه های شنی در طول دوران ایجاد شده است. این شکاف تنها ۳۰ سانتی متر است و در طول زمان نیز بارها مخفی شده و دوباره مشاهده شده است. فرایندهای مختلف سنگ های شنی فشار های مختلفی را تحمل کرده و در اثر آب خم شده و شکسته شدند. طبق توضیح واساوادا این تصویر متعلق به دو شکاف عمودی است که تکه وسط آن حذف شده است. این تصویر جدید کنجکاوی نشان دهنده تلاش ما برای کشف شکل هایی آشنا در محیطی ناآشنا است. مریخ نورد کنجکاوی از سال 2012 تاکنون روی سطح این سیاره سرخ در حال گشت و گذار است و نمونه هایی را نیز از خاک و سنگ این سیاره جمع آوری کرده است.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال