ماموریت دارت ناسابا هدف محافظت از زمین در برابر برخورد سیارک ها انجام میشود

ناسا قصد دارد ماموریت دارت را با هدف محافظت از زمین در برابر برخورد سیارک ها به صورت آزمایشی انجام دهد. البته این آژانس فضایی یک کنفرانس مطبوعاتی را در ۲۲ نوامبر یعنی دوشنبه برگزار خواهد کرد و در آن از ماموریت برخورد سیارک و مهندسی آن صحبت خواهد کرد. به گزارش سرویس اخبار فناوری […]

ناسا قصد دارد ماموریت دارت را با هدف محافظت از زمین در برابر برخورد سیارک ها به صورت آزمایشی انجام دهد. البته این آژانس فضایی یک کنفرانس مطبوعاتی را در ۲۲ نوامبر یعنی دوشنبه برگزار خواهد کرد و در آن از ماموریت برخورد سیارک و مهندسی آن صحبت خواهد کرد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، ناسا طی ماموریت دارت که در روز چهارشنبه ۲۴ نوامبر انجام می گیرد فضاپیمای ناسا به قمر کوچکی که به دور یک سیاره سیاره چرخد برخورد می کند. ناسا این ماموریت را با هدف محافظت از زمین در برابر برخوردها انجام خواهد داد. در این کنفرانس مطبوعاتی نیز قرار است توماس زوربوچن به عنوان معاون علمی ناسا و لیندلی جانسون افسر دفاع سیاره ای حضور داشته باشند.

 علاوه بر آن عمر بائز مدیر ارشد پرتاب و جولیانا شیمن مدیر ماموریت های ماهواره ای شرکت اسپیس ایکس نیز حضور دارند. مراحل پیش پرتاب و پرتاب نیز توسط ناسا پوشش‌دهی خواهد شد. نتیجه این ماموریت نشان خواهد داد که آیا برخورد فضاپیما و کوبیدن عمدی آن به یک سیارک می‌تواند باعث تغییر مسیر آن شود و زمین را نجات دهد یا خیر.

 البته برخورده فضاپیما در این آزمایش به سیارکی انجام می‌گیرد که هیچ تهدیدی برای زمین ایجاد نمی کند. قرار است این فضاپیما از پایگاه فضایی وندنبرگ کالیفرنیا و توسط موشک فالکون ۹ اسپیس ایکس پرتاب شود. با توجه به سرعت این فضاپیما که ۲۴ هزار کیلومتر بر ساعت است، در پاییز سال ۲۰۲۲ به سیارکی به نام دیمورفوس خواهد رسید. این قمر تهدیدی برای زمین نخواهد بود و از طریق تلسکوپ های زمینی می توان تغییر در مدار را نیز اندازه گیری کرد. در این مأموریت آژانس فضایی اروپا نیز حضور دارد و قرار است به عنوان بخشی از استراتژی دفاع در برابر سیارک ها نامگذاری شود.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال