لزوم حمایت از نرم افزارهای ایرانی در بازار جهانی

در جهت جهانی سازی نرم افزارهای ساخته شده در ایران، اخیرا اقداماتی صورت گرفته است که از جمله مهم ترین آن ها رونمایی از نخستین هاب صادراتی محتوای دیجیتال کشور می باشد. دبیر ستاد توسعه فناوری‌های حوزه اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری، از کیفیت پایین نرم افزارهای تولیدی ایرانی و عدم ورود […]

در جهت جهانی سازی نرم افزارهای ساخته شده در ایران، اخیرا اقداماتی صورت گرفته است که از جمله مهم ترین آن ها رونمایی از نخستین هاب صادراتی محتوای دیجیتال کشور می باشد. دبیر ستاد توسعه فناوری‌های حوزه اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری، از کیفیت پایین نرم افزارهای تولیدی ایرانی و عدم ورود آن ها به بازارهای جهانی ابراز ناراحتی کرده و از لزوم بهبود این نرم افزارها در آینده ای نزدیک خبر می دهد.

هاب یاد شده در زمینه های تلفن همراه، محتوای ویدیوئی و انیمیشن فعالیت می کند. تلاش جهت ارسال نرم افزارهای داخلی به بازارهای رسمی خارجی به دنبال آن است که تعداد برنامه نویسان فعال در این حوزه جهت طراحی و توسعه نرم افزارهای کاربردی به 22 هزار تن می رسد و این در حالی است که نرم افزارهای تولید شده توسط آن ها توانایی ورود و عرضه در بازارهای بین المللی از جمله گوگل پلی و اپ استور را ندارند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تک نیوز، دبیر ستاد توسعه فناوری‌های حوزه اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری، از مهم ترین دلایل این امر را چند زبانه نبودن این نرم افزارها دانسته و تلاش جهت بهبود آن ها به خصوص در زمینه همگام سازی با زبان های روز دنیا را در دستور کار قرار داده است.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال