الزام استفاده از خدمات اینترنت در قالب طرح دو فوریتی به مجلس فرستاده شد

حمیده زرآبادی، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی دیشب در توئیت خود اعلام کرد که طرح دوفوریتی الزام دسترسی به خدمات اینترنتی امروز تقدیم هیئت رییسه مجلس خواهد شد. با تصویب این طرح، بدون مجوز مجلس امکان قطع و یا محدود سازی اینترنت وجود نخواهد داشت. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی […]

حمیده زرآبادی، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی دیشب در توئیت خود اعلام کرد که طرح دوفوریتی الزام دسترسی به خدمات اینترنتی امروز تقدیم هیئت رییسه مجلس خواهد شد. با تصویب این طرح، بدون مجوز مجلس امکان قطع و یا محدود سازی اینترنت وجود نخواهد داشت.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تک‌نیوز، زرآبادی در توضیح این طرح گفت: در ماده واحده این طرح هرگونه قطعی و یا مسئولیت استفاده از اینترنت اعم از داخلی و خارجی تنها با مجوز مجلس صورت میگیرد. در تبصره این ماده نیز آمده است که شورای امنیت تنها در شرایط اضطراری و پس از اطلاع رسانی به عموم مردم میتواند محدودیت هایی را اعمال کند. در تبصره دو این ماده نیز آمده که دانشگاهها و مراکز پژوهشی، شرکت ها و موسسات خصوصی از این محدودیت در شرایط اضطرار مستثنی شده اند.

خانم زرآبادی در ادامه به خسارت های اعمال قطعی اینترنت پرداخته و گفت: خسارت های قطعی اینترنت غیرقابل محاسبه است و علاوه بر خسارت های مادی سبب بی اعتمادی برای سرمایه گذاران، نبود انگیزه برای ایجاد کسب و کارهای دانش بنیان و عدم همکاری شرکت های خارجی و بی اعتنادی آنها خواهد شد.

پیش از این نیز تدوین این لایحه توسط امیر ناظمی، معاون وزیر ارتباطات طی یک توئیت اعلام شده بود. وی گفته بود: در این لایحه در صورت تصویب،قطعی اینترنت و یا هر اپ با بیش از 10 میلیون کاربر ایرانی تنها با اجازه مجلس خواهد بود.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال