کشور هلند ساخت خانه های شناور را با هدف حل مشکلات اقلیمی آغاز می‌کند

کشور هلند در ساخت منازل مسکونی با مشکلاتی مانند کمبود زمین و افزایش خطر سیل روبرو است و به همین دلیل این کشور تصمیم گرفته راه حلی را همانند ساخت خانه های شناور در پیش بگیرد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، کشور هلند به دلیل مشکلات مربوط به سیلاب ها و همچنین […]

کشور هلند در ساخت منازل مسکونی با مشکلاتی مانند کمبود زمین و افزایش خطر سیل روبرو است و به همین دلیل این کشور تصمیم گرفته راه حلی را همانند ساخت خانه های شناور در پیش بگیرد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، کشور هلند به دلیل مشکلات مربوط به سیلاب ها و همچنین کمبود مسکن قصد دارد خانه های شناور را پیاده سازی کند. این پروژه یک پروژه بلند پروازانه در مناطق شناور محسوب می شود. در ماه اکتبر نیز طوفان شدیدی ساکنین خانه های شناور آمستردام را با مشکل روبرو کرده بود. البته آنها در خانه‌های خود ماندند و تمامی لوازم خارج از فضای خانه را با طناب بستند. پس از پایان طوفان و فروکش کردن سیل پایه های فولادی خانه های آنها مجدداً به موقعیت اصلی خود برگشتند.

درمناطق شناور در اثر طوفان و بالا آمدن سطح دریا حالت دفاع سیلابی پیدا کرده و میتواند برای جوامع ساحلی نوعی مقاومت در برابر تغییرات اقلیمی محسوب شود. در برخی مناطق پرجمعیت هلند به دلیل کم بودن زمین نیاز به چنین خانه‌هایی در حال افزایش است. به طوری که یکی از شورای شهر آمستردام در این مورد گفته است: شهرداری به دنبال توسعه طرح شناور است زیرا علاوه بر توسعه پایدار کاربرد افزایش فضای مسکن نیز دارد. در دهه های گذشته مناطق شناور در هلند در حال افزایش هستند. حتی در مناطق دیگر مانند پلی نزی فرانسه و مالدیو نیز این پروژه ها دیده می شود.

این خانه ها می توانند در تمام خطوط ساحلی ساخته شوند و با بروز سیل باز روی سطح آب باقی خواهند ماند. علاوه بر آن به صورت ثابت روی تیرها قرار داشته و می توانند به شبکه برق محلی یا سیستم فاضلاب نیز متصل شوند. شباهت آنها با خانه هایی که در جزیره ساخته می شود غلبه بر حفظ تعادل است که به آنها کمک می کند تا روی آب ثابت بمانند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال