نسخه‌ی 4 گیگابایتی کارت GTX 960، توسط ایسوس و از سری STRIX معرفی شد

21 ژانویه، کارت گرافیک میان رده‌ی GTX 960 با قدرت بسیار بالایی که داشت، معرفی شد. نسخه‌ی اصلی این کارت، 2 گیگابایت حافظه‌ داشت و حالا نسخه‌ی 4 گیگابایتی این کارت توسط شرکت‌های مختلف در حال معرفیست و اینبار نیز، ایسوس نسخه‌ی 4 گیگابایتی از این کارت را معرفی نموده است. کارتی که شرکت ایسوس […]

21 ژانویه، کارت گرافیک میان رده‌ی GTX 960 با قدرت بسیار بالایی که داشت، معرفی شد. نسخه‌ی اصلی این کارت، 2 گیگابایت حافظه‌ داشت و حالا نسخه‌ی 4 گیگابایتی این کارت توسط شرکت‌های مختلف در حال معرفیست و اینبار نیز، ایسوس نسخه‌ی 4 گیگابایتی از این کارت را معرفی نموده است.

کارتی که شرکت ایسوس معرفی کرده، از سری کارت‌های بی سر و صدای STRIX می‌باشد و حالا با 4 گیگابایت حافظه‌ی گرافیک، می‌تواند رقیبی جدی برای کارت‌هایی همچون R9 280 و R9 280X باشد، البته نباید فراموش کرد که این کارت‌ها نیز نسخه‌ی 4 گیگابایتی داشته و نسخه‌ی مرجع آنها نیز 3 گیگابایتی است!

کارت گرافیک ASUS GTX 960 به صورت کارخانه‌ای اورکلاک شده و فرکانس هسته‌ی آن، با 165 مگاهرتز اختلاف از نسخه‌ی مرجع، 1291 مگاهرتز می‌باشد که در حالت Boost به 1317 مگاهرتز می‌رسد. فرکانس موثر حافظه نیز بدون تغییر، 7 گیگاهرتز می‌باشد. در کنار معماری Maxwell و استفاده از تراشه‌ی GM206 در ساخت این محصول، ایسوس از خنک‌ کننده‌های DirectCU II نیز استفاده کرده که موجب شده دمای کارت، بسیار پایین‌تر از نسخه‌ی مرجع باشد. اما این تمام موضوع نیست و در کنار تمامی این موارد، ایسوس از سیستم خنک‌کنندگی مخصوص و به کار گرفته شده در سری کارت‌های STRIX خود نیز استفاده کرده که سبب شده، این کارت به یکی از خنک‌ترین کارت‌های گرافیک در جهان تبدیل شود.

xsplit

خروجی‌های این کارت نیز شامل پورت‌های DVI، HDMI و سه پورت DisplayPort می‌باشد که امکان پخش چندین تصویر را در چندین مانیتور، به صورت همزمان و البته با وضوح تصویر 4K، فراهم می‌آورد.

از آنجایی که این کارت قدرت اورکلاک فوق‌العاده بالایی دارد، ایسوس به همراه آن، نرم‌افزار مخصوص خود با نام GPU Tweak را نیز عرضه خواهد کرد تا در صورت اورکلاک، کاربران بتوانند به بهترین نتیجه‌ی ممکن برسند. برای به اشتراک گذاری نتایج نیز لایسنس یک ساله و رایگان XSplit Premium در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت تا بتوانند نتیجه‌ی اورکلاک و امتیار خود را با افراد سراسر جهان به اشتراک بگذارند.

هنوز قیمت و زمان عرضه‌ی این کارت گرافیک قدرتمند مشخص نشده اما درصورتی که با این کارت گرافیک آشنایی کافی ندارید، پیشنهاد می‌کنیم حتما بررسی تخصصی و اختصاصی کارت گرافیک ASUS GTX 960 STRIX 2GB را مطالعه کنید.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال