مدل جدید هوش مصنوعی متا اشیا قبلا دیده نشده را تشخیص می دهد

مدل جدید هوش مصنوعی متا قادر است اشیا موجود در تصاویر را از طریق تکنیک بینایی رایانه ای تشخیص دهد. در این تکنیک از فرایند مربوط به یک شبکه عصبی کانولوشن و شناسایی الگوهای داده های تصویری است. این الگوها با دسته های مختلف اشیا مطابقت دارند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا […]

مدل جدید هوش مصنوعی متا قادر است اشیا موجود در تصاویر را از طریق تکنیک بینایی رایانه ای تشخیص دهد. در این تکنیک از فرایند مربوط به یک شبکه عصبی کانولوشن و شناسایی الگوهای داده های تصویری است. این الگوها با دسته های مختلف اشیا مطابقت دارند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا و به نقل از سی ان ان، این هوش مصنوعی ابتدا با استفاده از مجموعه لایه های کانولوشن و ادغام، ویژگی های مربوط به تصویر را استخراج می کند. سپس از این ویژگی ها برای تشخیص وجود تصویر به کار می برد. روش آموزش این شبکه نیز از روی مجموعه داده های بزرگ تصاویر برچسب گذاری شده انجام میشود. بدین ترتیب هوش مصنوعی یاد میگیرد تا چگونه اشیا را بطور دقیق و در زمینه های مختلف تشخیص دهد. همچنین امکان رسیدن به سطوح بالایی از دقت را نیز خواهد داشت.

روش کار این هوش مصنوعی بدین گونه است که می توان با کلیک کردن روی عکس یا تایپ کلمه مورد نظر آن شی را در تصویر پیدا کرد. به عنوان مثال با تایپ کلمه پرنده، هوش مصنوعی تمام پرندگان در یک عکس را مشخص می کند. در صورت ادغام این مدل با مدل های هوش مصنوعی دیگر می توان از آن برای ترسیم سه بعدی اشیا و یا در هدست های واقعیت ترکیبی مورد استفاده قرار بگیرد.
البته این هوش مصنوعی ممکن است محدودیت هایی نیز داشته باشد. به عنوان مثال از دست دادن برخی حزئیات دقیق و یا عدم تشخیص در مرزها. البته می تواند زمانی که امکان استفاده از داده های تمرینی وجود ندارد مورد استفاده قرار بگیرد. به عنوان مثال استفاده از این هوش مصنوعی در شبکه های اجتماعی می تواند آنها را با رشد سریع محتواها همگام کند. همچنین می توان از آن در دستگاه هایی که به تشخیص سریع و دقیق اشیا دارند بکار رود.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال