قانون بودجه جدید اینفلوئنسرهای دارای فالوور کمتر را نیز ملزم به پرداخت مالیات می داند

در قانون بودجه جدید کلیه اینفلوئنسرهای دارای بیش از ۵۰۰ هزار فالوئر مشمول پرداخت مالیات خواهند شد. اما مسئول سازمان امور مالیاتی تعداد دنبال کنندگان این اینفلوئنسرها را ملاک اخذ مالیات ندانسته و گفته است درآمد کاربران برای این سازمان ملاک خواهد بود. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، مرداد ماه سال جاری […]

در قانون بودجه جدید کلیه اینفلوئنسرهای دارای بیش از ۵۰۰ هزار فالوئر مشمول پرداخت مالیات خواهند شد. اما مسئول سازمان امور مالیاتی تعداد دنبال کنندگان این اینفلوئنسرها را ملاک اخذ مالیات ندانسته و گفته است درآمد کاربران برای این سازمان ملاک خواهد بود.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، مرداد ماه سال جاری آیین‌نامه‌ای بابت دریافت مالیات از اینفلوئنسرهای دارای بیش از ۵۰۰ هزار دنبال کننده توسط وزیر سابق امور اقتصادی و دارایی ابلاغ شده بود. درین آیین نامه سازمان امور مالیاتی باید فهرستی از مودیان را تهیه و خود اظهاری آنها را نیز جمع آوری کند. میزان درآمد واقعی این افراد نیز بر اساس بررسی صورت حساب ها و حسابهای بانکی و اسناد و مدارک مشخص به عنوان ماخذ محاسبه مالیات در نظر گرفته می شود. به طوری که اکنون لیستی از این کاربران دارای بیش از ۵۰۰ هزار دنبال کننده توسط سازمان تهیه و فهرست بقیه افراد نیز در حال تهیه می باشد.

 همچنین اخذ مالیات از این افراد نیازمند تکمیل اظهارنامه های مالیاتی و ارسال آن است تا در سال آینده مطالبه مالیات نسبت به آنها انجام گیرد. به نظر می رسد در این بین درآمد کاربران ملاک این سازمان برای اخذ مالیات است و به تعداد دنبال کنندگان آنها بستگی ندارد.

پیش از این نیز انتقاداتی بر این آیین نامه در زمینه تعداد فالوورها به عنوان معیار مناسب درامد زا بودن وارد شده بود. ساترا نیز طی گزارشی وضعیت رگولاتوری اینفلوئنسرها در جهان را بررسی کرده و گفته بود دریافت مالیات از این افراد هم اکنون در بسیاری از کشورها نیز انجام می گیرد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال