رنگ جدید ابداعی دانشمندان می‌تواند در آینده انقلابی در بهره‌وری انرژی ایجاد کند

رنگ جدید ابداعی دانشمندان با هدف بهره‌وری انرژی مصرف آن را به طور قابل توجهی کاهش می‌دهد. همچنین میزان انتشار گازهای گلخانه ای نیز کمتر خواهد شد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، دانشمندان دانشگاه استنفورد رنگ جدیدی ابداع کرده اند که در صورت استفاده باعث کاهش مصرف برق خواهد شد. همچنین گازهای […]

رنگ جدید ابداعی دانشمندان با هدف بهره‌وری انرژی مصرف آن را به طور قابل توجهی کاهش می‌دهد. همچنین میزان انتشار گازهای گلخانه ای نیز کمتر خواهد شد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، دانشمندان دانشگاه استنفورد رنگ جدیدی ابداع کرده اند که در صورت استفاده باعث کاهش مصرف برق خواهد شد. همچنین گازهای گلخانه ای نیز به شدت کاهش می یابد. به گفته دانشمندان این رنگ می تواند تا ۸۰ درصد باعث انعکاس تابش فروسرخ میانی شود‌ همچنین نسبت به رنگ های ساخته شده قبلی تا ده برابر بیشتر بازتاب خواهد داشت.

تابش فروسرخ میانی باعث ایجاد گرما و ساطع شدن آن از خورشید میشود. در صورتی که از رنگ جدید در قسمت بیرونی ساختمان استفاده شود می تواند گرما را به سمت بیرون هدایت کرده و ساختمان را خنک نگه دارد. از طرفی استفاده از آن در داخل ساختمان نیز باعث حفظ گرمای داخلی خواهد شد.

سازندگان رنگ جدید می گویند این رنگ به عنوان راه حل جدیدی در صرفه جویی انرژی می تواند در تمام طول سال کاربرد داشته و می تواند در تمام شرایط آب و هوایی و مناطق مختلف مورد استفاده قرار بگیرد.

طبق گزارش های منتشر شده استفاده آزمایشی از این رنگ در وضعیت گرمای مصنوعی نشان داد برای خنک کردن فضای بسته تقریبا ۲۱ درصد انرژی کمتر مورد نیاز است. همچنین در وضعیت سرمای مصنوعی نیز این رنگ باعث کاهش ۳۶ درصدی انرژی مورد نیاز شد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال