سیاره فراخورشیدی جدید از دید ستاره شناسان پنهان شده بود

ستاره شناسان موفق به کشف یک سیاره فراخورشیدی شدند که تاکنون از دید آنها پنهان شده بود. این سیاره غول پیکر چند میلیون سال سن داشته و به گفته دانشمندان ممکن است منشأ الگوهای بازوی مارپیچی در قرص های پیش سیاره ای محسوب شود که در حال حاضر در مرکز کهکشان راه شیری دیده میشوند. […]

ستاره شناسان موفق به کشف یک سیاره فراخورشیدی شدند که تاکنون از دید آنها پنهان شده بود. این سیاره غول پیکر چند میلیون سال سن داشته و به گفته دانشمندان ممکن است منشأ الگوهای بازوی مارپیچی در قرص های پیش سیاره ای محسوب شود که در حال حاضر در مرکز کهکشان راه شیری دیده میشوند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، بازوهای مارپیچی کهکشان راه شیری مملو از ستارگان بوده و احتمالا محل تولد منظومه های ستارگان است. از طرفی طبق نظریه های دانشمندان فعالیت های مربوط به سیارات جدید و تازه متولد شده نیز می تواند چنین الگوهایی را ایجاد کند.

دانشمندان در مقاله ای که در این زمینه منتشر کردند سیاره تازه کشف شده را مسئول تولید بازوهای مارپیچی در منظومه سیاره ای تازه متولد شده این سیاره می دانند. کوین واگنر از محققان این پژوهش و نویسنده مقاله می گوید: مطالعات اخیر ثابت می کنند بازوهای مارپیچی توسط سیارات غول پیکر ساخته میشوند. به گفته وی این ایده می تواند توسط تلسکوپ جیمز وب و با بررسی سیارات غول پیکر دیگر آزمایش خواهد شد. برای نخستین بار در سال ۲۰۱۳ الگوی مارپیچی این سیاره غول پیکر کشف شد. در آن زمان این الگوها با کمک شبیه سازی های نظری شکل گیری سیارات غول پیکر را نشان می داد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال