قابلیت جدید گوگل مپس مسیریابی با حداقل انتشار کربن را فراهم می کند

به گفته گوگل قابلیت جدید گوگل مپس به کاربران اجازه می‌دهد تا مسیریابی خود را از طریق جاده هایی که کمترین میزان انتشار کربن را به وجود می آورند فراهم کند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، گوگل مپس امکان مسیریابی با کمترین انتشار کربن را برای رانندگان فراهم می کند. به گفته […]

به گفته گوگل قابلیت جدید گوگل مپس به کاربران اجازه می‌دهد تا مسیریابی خود را از طریق جاده هایی که کمترین میزان انتشار کربن را به وجود می آورند فراهم کند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، گوگل مپس امکان مسیریابی با کمترین انتشار کربن را برای رانندگان فراهم می کند. به گفته ساندار پیچای این قابلیت می تواند از انتشار یک میلیون تن کربن دی اکسید در سال جلوگیری کند. گوگل مپس با محاسبه ترافیک و شیب جاده بهترین جاده با کمترین میزان انتشار کربن را پیشنهاد میکند.

 به گفته گوگل سرویس جدید هم اکنون در اختیار کاربران آمریکایی است و از سال جدید نیز کاربران اروپایی می توانند از آن استفاده کنند. به گفته مدیر عامل گوگل استفاده از این قابلیت با حذف مقدار زیادی کربن از چرخه محیط زیست معادل حذف ۲۰۰ هزار خودرو خواهد بود. این قابلیت هم اکنون در آمریکا قابل دریافت است و کاربران اروپایی نیز می توانند در سال ۲۰۲۲ بهترین مسیر با کمترین کربن را انتخاب کنند. از طرفی این شرکت در آینده قابلیت جدیدی را برای مقایسه خودروهای هیبریدی و برقی با خودرو های سوخت فسیلی در اختیار کاربران قرار خواهد داد تا در خرید خودرو از داده های آن استفاده کنند.

راسل دیکر مدیر بخش حمل و نقل گوگل مپس نیز در مورد قابلیت جدید این سرویس گفته است: مسیریابی سازگار با محیط زیست می تواند بهترین مسیر را از نظر مصرف سوخت به کاربران نشان دهد. بدین ترتیب با استفاده از این قابلیت کاربران می‌توانند در گزینه های مختلف میزان صرفه جویی در مصرف سوخت و همچنین تفاوت زمان لازم در رسیدن را مقایسه کنند. این قابلیت در سریعترین زمان ممکن به کاربر نشان داده می شود.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال