نسل جدید سیستم عامل iOS 16 در مراسم WWDC 2022 رونمایی شد

کنفرانس جهانی توسعه دهندگان اپل به نام WWDC 2022 شب گذشته برگزار و در آن از نسخه جدید سیستم‌عامل iOS 16 رونمایی شد. در نسخه جدید ویژگی هایی مانند طراحی جدید لاک اسکرین و قابلیت شخصی سازی فراوان قرار داده شده است. این نسخه احتمالاً همراه با آیفون ۱۴ در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت. […]

کنفرانس جهانی توسعه دهندگان اپل به نام WWDC 2022 شب گذشته برگزار و در آن از نسخه جدید سیستم‌عامل iOS 16 رونمایی شد. در نسخه جدید ویژگی هایی مانند طراحی جدید لاک اسکرین و قابلیت شخصی سازی فراوان قرار داده شده است. این نسخه احتمالاً همراه با آیفون ۱۴ در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، یکی از مهمترین تغییرات iOS 16 به لاک اسکرین تعلق دارد. صفحه قفل جدید در این نسخه با امکان شخصی سازی فوق العاده بهبود یافته است. به طوری که کاربر می تواند ویجت های کاملاً پویا را روی صفحه قفل قرار دهد و همچنین اطلاعات کاملی نیز روی آن نمایش داده می شود.

 به گفته کرگ فدریکی، نایب رئیس ارشد بخش مهندسی نرم افزار اپل بیشترین تغییرات لاک اسکرین تاریخ اپل در این نسخه پیاده شده است. به طوری که کاربر به طور واضح می تواند عمق میدان تصویر اجزای موجود در پس زمینه را تغییر دهد. همچنین نمایش اعلان ها نیز در نسخه جدید با تغییراتی همراه بوده است که به گفته اپل شامل نوتیفیکیشن های زنده Live Notifications  است.

از دیگر تغییرات مهم در iOS 16 اضافه شدن برخی ویژگی های جدید به اپلیکیشن پیام رسان Messages  است. کاربران می‌توانند در این اپلیکیشن تغییراتی مانند ویرایش پیام، لغو ارسال و نشان گذاری پیام های خوانده نشده را انجام دهند. همچنین اپلیکیشن Messages به قابلیت  Share With Youمجهز شده است که در آن کاربر علاوه بر اشتراک گذاری محتوای صوتی و ویدئویی می تواند با مخاطب خود گفتگو کند. قابلیت تبدیل گفتار به متن Dictation نیز در نسخه جدید تعبیه شده است.

 از دیگر ویژگی های آن امکان تشخیص متن روی ویدیوها در قالب Live Text است که به کمک آن کاربر می‌تواند نوشته های روی ویدیوها را خوانده و یا کپی کند.

 از دیگر تغییرات نسخه جدید سیستم عامل iOS 16 تغییرات مربوط به اپ Wallet است که به قابلیت هایی مانند وارد کردن کارت شناسایی دیجیتال و یا پرداخت آتی مجهز شده است همچنین اپل در iOS 16  اپلیکیشن خبری اپل نیوز را بروزرسانی کرده است که از این پس اطلاعات و اخبار ورزشی را نیز پوشش می دهد.

مهمترین ویژگی iOS 16 ویژگی امنیتی جدیدی به نام امنیت شخصی یا Personal Safety است که در آن کاربر می تواند علاوه بر مدیریت اطلاعات به اشتراک گذاشته با دیگران در سریع ترین زمان ممکن آن را متوقف کند. به گفته اپل iOS 16  همراه با آیفون ۱۴ عرضه میشود و همچنین گوشی های ۵ تا ۶ سال قبل این شرکت نیز می توانند از نسخه جدید این سیستم عامل استفاده کنند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال