نسل جدید ماهواره های ناسا بدون پیشرانه های موشکی ارسال می شوند

ناسا اعلام کرد احتمالا ماهواره جدید بادبان خورشیدی در سال 2022 به فضا ارسال خواهد شد. قرار است این ماهواره بدون پیشرانه های موشکی ساخته شود و تمام نیروی مورد نیاز خود را نیز از انرژی خورشید تامین کند. به گفته ناسا این ماهواره تحقیقاتی تا سال آینده میلادی به فضا ارسال خواهد شد. به […]

ناسا اعلام کرد احتمالا ماهواره جدید بادبان خورشیدی در سال 2022 به فضا ارسال خواهد شد. قرار است این ماهواره بدون پیشرانه های موشکی ساخته شود و تمام نیروی مورد نیاز خود را نیز از انرژی خورشید تامین کند. به گفته ناسا این ماهواره تحقیقاتی تا سال آینده میلادی به فضا ارسال خواهد شد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری تکنا، ماهواره جدید ناسا با نام بادبان خورشیدی مراحل ساخت و به روز رسانی نرم افزاری خود را به اتمام رسانده و قرار است با هدف بررسی اطلاعات مربوط به سیاره های منظومه شمسی به فضا پرتاب شود. همچنین این ماهواره انرژی لازم برای سایر سیستم های ارتباطی مورد نیاز فضانوردان را نیز تامین خواهد کرد. بدنه این ماهواره از کامپوزیت ساخته شده هدف از ساخت آن با این ماده کاهش جرم و هزینه های مربوط به ساخت بوده است. همچنین مصرف انرژی آن نیز با این طراحی کاهش چشمگیری خواهد داشت.

ماهواره بادبان خورشیدی سبک تر از ماهواره های تحقیقاتی قبلی بوده و مقاومت آن در مقابل آسیب های مربوط به تابش خورشیدی بالاتر است. همچنین طول بال های آن از هر طرف حدود نه متر خواهد بود تا در تامین انرژی مشکلی نداشته باشد. مدیر ارشد ناسا در مورد این ماهواره می گوید بادبان خورشیدی می تواند در شرایط بخصوص بالهای خود را جمع کرده و به شکل یک مکعب درآید. همچنین در زمان لازم مجدداً بال های خود را باز خواهد کرد تا بتواند انرژی خورشید را به بهترین نحو دریافت کند. از مزیت‌های ماهواره‌های خورشیدی عمر طولانی آنها است. زیرا از انرژی بی پایان خورشید به جای پیشرانه های شیمیایی و برقی استفاده می کنند و می توانند ماموریت های تحقیقاتی خود را تا سال ها ادامه دهند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال