عینک های هوشمندی که با کمک ChatGPT به کاربر در سخن گفتن کمک می‌کنند

نسل جدیدی از عینک های هوشمند مجهز به چت جی پی تی توسعه داده شده است که به کاربر در سخن گفتن در محل کار و یا قرارهای ملاقات کمک می کند. به گزارش‌ سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، محققان دانشگاه استنفورد عینک هوشمندی ساخته اند که قادر است به کاربر کمک کند تا […]

نسل جدیدی از عینک های هوشمند مجهز به چت جی پی تی توسعه داده شده است که به کاربر در سخن گفتن در محل کار و یا قرارهای ملاقات کمک می کند.

به گزارش‌ سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، محققان دانشگاه استنفورد عینک هوشمندی ساخته اند که قادر است به کاربر کمک کند تا بتواند در مکان های مختلف صحبت کند. این عینک با نام ریز جی پی تی از طریق متن پاسخ ها را به کاربر نمایش می‌دهد. روی دسته عینک یک میکروفون قرار دارد که می تواند آنچه اسپیکر پخش می‌کند دریافت کرده و سپس با کمک هوش مصنوعی پاسخی برای آنها پیدا کند. در این عینک ها از قابلیت واقعیت افزوده استفاده شده و به همین دلیل امکان مشاهده متن و شخص روبرو بطور همزمان وجود دارد.

برایان هاو پینگ، سازنده این عینک برای نخستین بار از آن در توییتر رونمایی کرد. وی در توییت مربوط به این عینک اعلام کرد: با کمک این عینک دیگر با مصاحبه های شغلی و قرارهای ;اری خداحافظی خواهید کرد. زیرا ابن عینک می تواند در گوش شما دقیقا چیزی را بگوید که شما نیاز دارید. در این عینک هوشمند از فناوری GPT-4 استفاده شده است و با کمک ویسپر و مونوکل آی ار ساخته شده است.

فناوری GPT-4 همان آخرین نسخه از مدل زبانی بزرگ ChatGPT محسوب میشود. همچنین ویسپر نوعی فناوری برای تشخیص صدا است. مونوکل آی آر نیز به شرکت برلیانت لبز تعلق داشته و نوعی فناوری برای نمایش متن به کاربر بهمراه دوربین و میکروفون است.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال