گوگل کروم جدید می‌تواند صفحات وب را به شکل اپ روی دستگاه نشان دهد

گوگل ویژگی جدیدی را به کروم ۱۲۴ اضافه می‌کند که می‌تواند هر وب سایتی را به اپ مورد نیاز کاربران تبدیل کند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، گزینه جدید Install page as app در گوگل کروم ۱۲۴ در قسمت تنظیمات کروم و در اخرین نسخه Chrome Canary اضافه شده و کاربران با […]

گوگل ویژگی جدیدی را به کروم ۱۲۴ اضافه می‌کند که می‌تواند هر وب سایتی را به اپ مورد نیاز کاربران تبدیل کند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، گزینه جدید Install page as app در گوگل کروم ۱۲۴ در قسمت تنظیمات کروم و در اخرین نسخه Chrome Canary اضافه شده و کاربران با استفاده از آن می‌توانند صفحات وب مورد نظر خود را به یک وب اپ روی دسکتاپ تبدیل کرده و آن را نصب کنند. به زودی کاربران گوگل کروم نیز مانند مرورگر سافاری اپل در سیستم عامل macOS Sonoma دسترسی به صفحات وب را به شکل وب اپ خواهند داشت.

یکی از کاربران ایکس متوجه وجود این ویژگی جدید در گوگل کروم در آخرین نسخه آن شده است. کاربر تصاویری را از این مرورگر به اشتراک گذاشته که نشان می‌دهد گزینه جدیدی با نام Install page as app به منوی تنظیمات کروم اضافه شده است.

برخی از سایت‌ها که وب اپ‌های خود را عرضه می‌کنند از قبیل یوتیوب یا ردیت در بخش دستورات مربوط به نصب اطلاعاتی را ارائه کرده‌اند. بنابراین کاربران می‌توانند گزینه‌ای را با عنوان نصب یوتیوب انتخاب کرده و آن را به شکل یک وب اپ روی دسکتاپ نصب کنند.

با دانلود آخرین نسخه کروم کانالی ۱۲۴ و فعال کردن ۲ فلگ جدید آن می‌توان به این قابلیت دسترسی پیدا کرد. در حال حاضر نسخه جدید کروم به صورت بتا منتشر شده و به زودی عموم کاربران می‌توانند نسخه جدید آن را دریافت کنند. گوگل پیش از این از حذف تمام اپ‌های مبتنی بر کروم در ویندوز مک و لینوکس خبر داده بود. همچنین این غول فناوری سیستم جدید Progressive Web Apps (PWA) را ارائه کرد که امکان نصب برنامه‌های وب همانند یک اپلیکیشن معمولی روی دسکتاپ کاربر را در اختیار آنها قرار می دهد. بنابراین کاربران می توانند صفحات مورد نظر خود را همانند یک اپ روی صفحه در اختیار داشته باشند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال