ایده جدید مهندسان سامسونگ برای لمس اشیا در موقعیت های واقعیت مجازی

مهندسان سامسونگ قصد دارند از طریق ایده های جدید، لمس اشیا در محیط های واقعیت مجازی را ارائه کنند.  به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، لمس اشیا در موقعیت های واقعیت مجازی م‌تواند از طریق عملگرهای عضله های مصنوعی ممکن شود. سامسونگ اکنون دیگر روی توسعه فناوری های مانند پلتفرم Gear VR کار […]

مهندسان سامسونگ قصد دارند از طریق ایده های جدید، لمس اشیا در محیط های واقعیت مجازی را ارائه کنند.

 به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، لمس اشیا در موقعیت های واقعیت مجازی م‌تواند از طریق عملگرهای عضله های مصنوعی ممکن شود. سامسونگ اکنون دیگر روی توسعه فناوری های مانند پلتفرم Gear VR کار نمیکند ولی این شرکت در فعالیت های اخیر خود به دنبال ایجاد بازخورد های لمسی در محیط واقعیت مجازی است.

 مقاله اخیر پژوهشگران این شرکت نشان می دهد سامسونگ روی پروژه  ای کار میکند که در آن می توان با استفاده از عملگر های عضله ای مصنوعی و فوکوس سریع روی تصویر در فضاهای AR/VR امکان بازخورد های لمسی را بوجود آورد. در این فناوری با کمک آلیاژ حافظه دار عملگرهای سبکی ساخته می شود که با وجود وزن کم امکان کشش حداکثر ۳۰۰ درصدی را تحت ۸۰ گرم بار اضافه خواهند داشت. این عملگرهای عضله ای مصنوعی ساخت سامسونگ می‌توانند تحمل بار به اندازه ۸۰۰ برابر وزن خود را داشته باشند.

 در مقاله ای که اخیراً سامسونگ منتشر کرده است نشان می دهد فوکوس متغیر در یک هدست واقعیت ترکیبی با کمک عملگرهای سریع قدرتمند و سبک خواهد بود. زیرا این عملگر ها می توانند لگ بین جابجایی فوکوس کاربر و نمایش آن چه که در صفحه وجود دارد را کاهش دهد. همچنین طبق گفته سامسونگ این ماژول ها قادر خواهند بود برای کنترلرهای AR/VR بازخورد لمسی نیز ایجاد کنند. در صورت ساخت نوعی دستکش با کمک این عملگر ها امکان ایجاد شکل های مختلف فشار روی دستان و انگشتان کاربر نیز وجود خواهد داشت.

 اگرچه این ایده کاملاً آینده‌نگرانه به نظر می رسد اما می‌تواند در فناوری واقعیت افزوده و واقعیت مجازی بسیار جذاب باشد. اما نمی‌توان در مورد عرضه آن در حال حاضر سخن گفت و هنوز مشخص نیست سامسونگ چه محصولی را با این قابلیت عرضه خواهد کرد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال