ایده جدید دانشمندان؛ از ساعت های اتمی برای کشف ماده تاریک استفاده می کنیم

دانشمندان قصد دارند برای جستجوی ماده تاریک یک از ساعت های اتمی در نزدیکی خورشید استفاده کنند. به گفته آنها این ماده در نزدیکی خورشید دارای چگالی بیشتر است و در اثر خواص موج مانند خود روی عملکرد ساعت ها تاثیر می گذارد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، پیشنهاد دانشمندان برای آشکار […]

دانشمندان قصد دارند برای جستجوی ماده تاریک یک از ساعت های اتمی در نزدیکی خورشید استفاده کنند. به گفته آنها این ماده در نزدیکی خورشید دارای چگالی بیشتر است و در اثر خواص موج مانند خود روی عملکرد ساعت ها تاثیر می گذارد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، پیشنهاد دانشمندان برای آشکار کردن ماده تاریک یک آزمایش جدید است که در آن از ساعت های اتمی در نزدیکی خورشید و با هدف جستجوی نشانه هایی از این ماده انجام خواهد شد.

با وجود آزمایش های مختلف برای شناسایی این ماده همچنان ماده تاریک به صورت مرموز و ناشناخته باقی مانده است. اکنون فیزیکدانان برای شناسایی آن روش جدیدی را پیشنهاد کرده اند. ماده تاریک حدود ۸۵ درصد از جرم جهان هستی را تشکیل میدهد و به دلیل اینکه نمی تواند نور را بازتاب دهد ماده تاریک نامیده شده است.

روش های مختلف در شناسایی ماده تاریک هنوز نتیجه ای نداشته است. زیرا مکان جستجوی آنها یعنی زمین مکان اشتباهی است. مدل های شبیه سازی شده نشان می دهند این ماده نزدیک خورشید دارای بالاترین چگالی است. به همین دلیل در یک مطالعه جدید پیشنهاد شده است تا جستجوی این ماده را در این ناحیه آغاز کنند.

پژوهشگران موسسه کاولی با همکاری دانشگاه کالیفرنیا و توکیو و دانشگاه دلاور، روش جدیدی را در نزدیکی خورشید پیشنهاد کرده‌اند. در این روش از چگالی زیاد مواد برای دریافت سیگنال های پیش بینی شده استفاده می شود.

طبق مدل سازی های انجام شده در صورت جرم بسیار کم در ماده تاریک نوساناتی ایجاد می شود. از طرفی ساعت های اتمی نیز می توانند با فرکانس فوتون های ساخته شده توسط اتم های در حال گذار کار کنند. این ساعت ها میتوانند در فضا نوسانات مربوط به ماده تاریک را تشخیص دهند. همچنین نحوه کارکرد آنها در فضا نیز از طریق اندازه گیری نوسانات سریع اتم ها است.

جاشوا ابی، از محققان این مطالعه می گوید: در حال حاضر برای انجام این آزمایش می توان از فناوری های کنونی استفاده کرد. ساعت های اتمی اکنون وظیفه هماهنگ نگهداشتن فضاپیما ها را نیز بر عهده دارند. همچنین کاوشگر خورشیدی پارکر نیز می تواند برای انجام این آزمایش در مدار های نزدیک خورشید مورد استفاده قرار بگیرد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال