ایمپلنت جدید می تواند کنترل آیپد و آیفون را با مغز امکان پذیر کند

یکی از ویژگی های اپل ارایه دسترسی های در پلتفرم های خود به کاربران است که بخاطر آن مورد تحسین همگان قرار می‌گیرد. علاوه بر آن برخی دیگر از محققان نیز وجود دارند که برای استفاده بهینه از محصولاتی مانند آیفون و آیپد روش های جدیدی ارائه می کنند. اخیرا یک ایمپلنت مغزی توسعه داده […]

یکی از ویژگی های اپل ارایه دسترسی های در پلتفرم های خود به کاربران است که بخاطر آن مورد تحسین همگان قرار می‌گیرد. علاوه بر آن برخی دیگر از محققان نیز وجود دارند که برای استفاده بهینه از محصولاتی مانند آیفون و آیپد روش های جدیدی ارائه می کنند. اخیرا یک ایمپلنت مغزی توسعه داده شده است که به کاربر اجازه می دهد تا با استفاده از مغز و افکار بتواند آیفون و آیپد خود را کنترل کند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا و به نقل از 9to5Mac، یک شرکت نیویورکی به نام Synchrony، روی نوعی ایمپلنت مغزی کار می کند تا بیماران نیز بتوانند با استفاده از مغزشان آیفون و آیپد را کنترل کنند.

طبق گزارش منتشر شده، این شرکت روی این فناوری به نام Synchron Switch کار میکند و مراحل آزمایشی آن را به پایان میبرد. ایمپلنت ساخته شده تاکنون در مغز ۶ذبیمار کاشته شده است. این شرکت اولین شرکتی محسوب میشود که توانیته تاییدیه آزمایش های بالینی را از سازمان غذا و داروی آمریکا برای این ایمپلنت مغزی کامپیوتری دریافت کند.

تام اکسلی، مدیر عامل این شرکت در مورد فناوری ساخته شده می‌گوید: در این فناوری مجموعه ای از حسگرها به نام Stentrode قرار دارند که از رگ خونی و با یک روش نیمه تهاجمی به مغز وارد میشود. کنترل آن نیز از قفسه بیمار بصورت بی سیم و با کمک Synchron Switch انجام میگیرد.

در حال حاضر شرکت Synchron در مراحل اولیه تحقیقات خود قرار دارد، با این حال از بسیاری از رقبا جلوتر است. اپل نیز روی فناوری مشابهی کار میکند که توسط پژوهشگران دانشگاه کارنگی ملون انجام میشود.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال