کابل جدید لایتنینگ OMG با استفاده از تراشه مخفی می تواند دستگاه ها را هک کند

یک محقق امنیتی نوع جدیدی از کابل لایتنینگ به نام OMG توسعه داده که با ظاهری مشابه کابل های معمولی اما مجهز به یک تراشه مخفی است که قابلیت هک گوشی را خواهد داشت. این کابل با استفاده از این تراشه با در دست گیری کنترل دستگاه رمز عبور کاربر را هنگام تایپ روی کیبورد […]

یک محقق امنیتی نوع جدیدی از کابل لایتنینگ به نام OMG توسعه داده که با ظاهری مشابه کابل های معمولی اما مجهز به یک تراشه مخفی است که قابلیت هک گوشی را خواهد داشت. این کابل با استفاده از این تراشه با در دست گیری کنترل دستگاه رمز عبور کاربر را هنگام تایپ روی کیبورد به سرقت می برد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، کابل لایتنینگ OMG پس از اتصال به دستگاه هایی مانند آیپد، مک بوک و حتی آیفون از طریق تراشه خود با ثبت فشار کلید ها داده ها را جمع آوری کرده و می‌تواند آنها را برای هکرها ارسال کند. نحوه اتصال این کابل نیز از طریق وای‌فای خواهد بود که تنها با کمک هکر و یک اپلیکیشن تحت وب این کار را انجام خواهد داد. این کابل فشار کلیدهای دستگاه را ثبت کرده و سپس مجدداً به دلایل مختلف از آنها استفاده خواهد کرد.

این کابل قابلیت دیگری نیز دارد که می تواند داده های اشتباه را از داده‌های درست تشخیص دهد. به طوری که تنها بر اساس قرارگیری کیبورد ها کلید های کیبورد داده های مربوط به آن ها را جمع آوری خواهد کرد. به همین دلیل اگر در حین تایپ اشتباهی رخ دهد تنها داده‌های درست جمع آوری خواهد شد.

 تمامی این مسئولیت‌ها نیز وظیفه تراشه کوچکی است که درون این کابل قرار گرفته شده است. این کابل کاملا شبیه به کابل های لایتنینگ موجود در بازار است. این تراشه نیز در فضای پوسته پلاستیکی در کابل جاسازی شده است. این کابل برای اولین بار توسط یک محقق امنیتی و تنها برای تست نفوذ ابزارهای مختلف مورد استفاده قرار گرفته بود. اما اکنون به نظر می رسد نسل جدید آن با ویژگی‌های بیشتر وارد بازار شده است.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال