هدست جدید متا از چهره افراد برای جمع آوری داده استفاده می کند

متا در حالی هدست واقعیت مجازی کوئست پرو را معرفی کرد که این هدست قادر است با ردیابی حرکات چشم و صورت یک آواتار مجازی با حرکات واقعی تر را ارائه کند. به گزارش‌ سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، ویژگی ردیابی حرکات صورت و چشم بطور مستقیم توسط هدست کوئست پرو متا برخی کاربران […]

متا در حالی هدست واقعیت مجازی کوئست پرو را معرفی کرد که این هدست قادر است با ردیابی حرکات چشم و صورت یک آواتار مجازی با حرکات واقعی تر را ارائه کند.

به گزارش‌ سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، ویژگی ردیابی حرکات صورت و چشم بطور مستقیم توسط هدست کوئست پرو متا برخی کاربران را در مورد حفظ حریم خصوصی دچار نگرانی کرده است. پیش از این متا در زمان رونمایی از این هدست اعلام کرد کلیه داده های جمع آوری شده توسط هدست کوئست پرو که با فناوری تشخیص چهره از حدود یک میلیارد کاربر استخراج میشود، حذف خواهد شد.

لوک استارک، استادیار دانشگاه وسترن طی مصاحبه ای با وبسایت WIRED در مورد این موضوع گفت: متا با تغییر سیاست های خود تلاش کرد تا روابط عمومی این شرکت را بهبود بخشد. فناوری واقعیت مجازی مربوط به این شرکت می تواند داده های عظیم فیزیولوژیکی بسیاری را جمع آوری خواهد کرد که می تواند از لحاظ حفظ حریم خصوصی نگران کننده باشد.

پس از صحبت های استارک، این موضوع به حقیقت پیوست. زیرا متا از هدست جدید کوئست پرو رونمایی کرد که به پنج دوربین در بخش داخلی مجهز است و می تواند صورت کاربر را بطور کامل برای ردیابی حالات چهره بررسی کند. این هدست می تواند بطور لحظه ای با ردیابی حالات چهره، آن حالات احساسی را روی آواتار ایجاد کند. در بخش بیرونی نیز ۵ دوربین دیگر قرار دارد که می تواند. در آینده حرکات افراد دیگر را نیز روی آواتار مجازی ایجاد کند.

پس از معرفی این هدست، استارک اعلام کرد در مورد تنظیمات پیش فرض ردیابی که اکنون در حالت خاموش قرار دارد مشکوک است. استارک در این مورد گفت: آواتارهای مجازی از سالها پیش کاهش سطح محافظت از حریم خصوصی را به دنبال دارند.