ساعت جدید امگا زمان در مریخ را نشان میدهد

شرکت امگا ساعت جدیدی به نام Speed master X33 ساخته است که برای اولین بار علاوه بر نشان دادن زمان در زمین می تواند زمان در مریخ را نیز نشان دهد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، با وجودی که هنوز حضور انسان در مریخ عملی نشده است شرکت امگا ساعتی را برای […]

شرکت امگا ساعت جدیدی به نام Speed master X33 ساخته است که برای اولین بار علاوه بر نشان دادن زمان در زمین می تواند زمان در مریخ را نیز نشان دهد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، با وجودی که هنوز حضور انسان در مریخ عملی نشده است شرکت امگا ساعتی را برای نشان دادن زمان در مریخ تولید کرده است. شرکت امگا در ساخت این ساعت با آژانس فضایی اروپا همکاری می کند.

ساعت مچی جدید امگا قادر است بصورت آنالوگ یا دیجیتال زمان را علاوه بر زمین روی مریخ نیز نشان دهد. در صورت حضور فضانوردان در مریخ نیاز به ساعتی دارند که بتواند زمان را در مریخ به آنها نشان دهد. روز مریخی به نام سول نسبت به روز در زمین متفاوت است.

یک شبانه روز در زمین ۲۴ ساعت است در حالیکه یک شبانه روز در مریخ ۲۴ ساعت و ۳۹ دقیقه و ۳۵ ثانیه طول می‌کشد. تمامی ساعت های طراحی شده موجود نیز تنها زمان در زمین را نشان میدهند. بسیاری از دانشمندان در زمین برای بررسی کار فرودگرهای مریخی نیاز به ساعت مریخی دارند. این موضوع می تواند بازار کوچکی برای شرکت امگا در تولید این ساعت حتی قبل از حضور فضانوردان در مریخ ایجاد کند.

ساعت مریخی دارای طراحی برگرفته از Speed master X33 است که علاوه بر نشان دادن زمان بصورت آنالوگ و یا دیجیتال به حالت صرفه جویی در انرژی نیز مجهز است. بطوری که در صورت عدم استفاده می تواند علاوه بر ادامه عملکردها در پس زمینه نمایشگر دیجیتال را خاموش و صفحه را در حالت نمایش عدد ۱۲ قفل کند و در صورت قرارگیری روی حالت آماده باش پس از ۵ روز عدم استفاده فعال شود.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال