به زودی پروژه جدید مونتاژ ماهواره‌ها در مدار زمین کلید می خورد

پروژه جدید نیروی فضایی آمریکا در مورد مونتاژ ماهواره ها در مدار زمین است. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، نیروی فضایی آمریکا طی قراردادی با رقم ۱.۶ میلیون دلار قصد دارد با کمک گروهی پروژه مونتاژ ماهواره ها در مدار زمین را پیاده سازی کند. استارتاپ آمریکایی با نام آرکیسیس این وظیفه […]

پروژه جدید نیروی فضایی آمریکا در مورد مونتاژ ماهواره ها در مدار زمین است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، نیروی فضایی آمریکا طی قراردادی با رقم ۱.۶ میلیون دلار قصد دارد با کمک گروهی پروژه مونتاژ ماهواره ها در مدار زمین را پیاده سازی کند.

استارتاپ آمریکایی با نام آرکیسیس این وظیفه را بر عهده دارد. در این قرار داد قرار است شرکت هایی مانند آرکسیس، نوواوورکس، موتیو اسپیس سیستمز، کدیک و آی باس یک ماهواره سه محوره را با کمک بازوی ماژول پورت آرکسیس در مدار زمین مونتاژ کنند.

مدیر عامل آرکسیس در مورد این پروژه می گوید: قرار است با کمک این تلاش خدمات مربوط به آن گسترش یابد و توانایی استفاده از بازوی رباتیک در بالای ماژول پورت امتحان شود. بدین ترتیب امکان استفاده از یک سکوی فضایی جداشدنی و رها کردن آن فراهم خواهد شد. ماهواره مورد نظر دارای سه ماژول جعبه شکل است و قابلیت هایی مانند پردازش اطلاعات و ذخیره داده ها را نیز انجام خواهد داد.

همچنین به همراه این محموله یک دوربین برای ثبت وقایع نیز در نظر گرفته میشود تا طب آن نشان داده شود که فضاپیمای مونتاژ شده چقدر می تواند سودمند باشد. تالبوت جانگر، مدیر ارشد بخش فناوری نوواوورکس، در این مورد می گوید: قرار است از طریق فرایند در نظر گرفته شده توسط نیروی فضایی آمریکا از منابع موجود در فضا استفاده کنیم. بدین ترتیب در حین پرواز علاوه بر ایجاد پلتفرم های جدید آنها را اصلاح خواهیم کرد. ماژول پورت پلتفرمی است که نشان دهنده تبدیل چند قطعه به یک عنصر عملیاتی در یک سیستم فضایی است.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال