تراشه کوانتومی جدید محاسبه ۹ هزار ساله کامپیوتر معمولی را در چند میکرو ثانیه انجام میدهد

یک شرکت کانادایی نوعی تراشه کوانتومی جدید ساخته است که با استفاده از قدرت پردازش بالا می تواند فرایند محاسباتی مربوط به یک کامپیوتر معمولی که ممکن است نه هزار سال طول بکشد در چند میکرو ثانیه انجام دهد.  به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، شرکت کانادایی Xanadu تراشه کوانتومی خود با نام […]

یک شرکت کانادایی نوعی تراشه کوانتومی جدید ساخته است که با استفاده از قدرت پردازش بالا می تواند فرایند محاسباتی مربوط به یک کامپیوتر معمولی که ممکن است نه هزار سال طول بکشد در چند میکرو ثانیه انجام دهد.

 به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، شرکت کانادایی Xanadu تراشه کوانتومی خود با نام Borealis را معرفی کرده است. این تراشه جدید قدرت محاسبات کوانتومی بالایی دارد و در آن به جای فوتون ها از مواد یا یونهای ابررسانا برای انجام سریعتر محاسبات استفاده شده است. از طرفی قابلیت برنامه ریزی این تراشه کوانتومی نیز باعث افزایش قدرت آن شده است.

 در حالت کلی در یک رایانه معمولی محاسبات با استفاده از بیت های باینری انجام می گیرد، در حالی که کامپیوتر های کوانتومی این فرآیند را به صورت همزمان و با احتمال های متفاوت انجام می دهند. داده های مورد نظر برای پردازش در کوبیت انجام می شود که قادر است چندین محاسبه را به صورت همزمان ارائه کند.

 دکتر دانیل جوست براد از دانشگاه فلومیننس در برزیل در مورد این تراشه کوانتومی میگوید: تراشه های کوانتومی پیش از این همانند یک سیستم یکبار مصرف عمل می‌کردند. اما تراشه کوانتومی Borealis به دلیل شباهت به یک رایانه واقعی می تواند مشکلات متعدد را حل کند.

 تیم سازنده این تراشه آن را از نظر قدرت محاسباتی مورد ارزیابی کوانتومی قرار دارد. این ارزیابی با نام نمونه‌برداری بوزون گاوسی مبتنی بر هوش مصنوعی است که بررسی عملکرد محاسبات کوانتومی را طی فرایندی پیچیده و دشوار انجام میدهد. به گفته براد این نمونه برداری طرحی است که با استفاده از آن می توان مزایای کامپیوتر های کوانتومی نسبت به کامپیوتر های معمولی را نشان داد. ارزیابی این تراشه از طریق روش مورد نظر نشان داد این تراشه کوانتومی بسیار خاص و ممتاز است و همچنین خروجی صحیح نیز ارائه می کند. البته به دلیل روش های محدود مطالعاتی بر روی کامپیوتر های کوانتومی استفاده همگانی از این تراشه با تاخیر انجام خواهد گرفت.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال