باتری قابل شارژ جدید با قابلیتی شبیه به باتری های لیتیوم یونی بر پایه آب ساخته می شود

یک استارتاپ به نام Alsym Energy نوعی باتری قابل شارژ طراحی کرده است که با استفاده از مواد ارزان قیمت مانند منگنز اکسید فلز و برپایه آب ساخته می شود. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، شرکت Alsym Energy برای ساخت باتری بسیار کم هزینه اما با عملکردی شبیه به باتری های لیتیوم […]

یک استارتاپ به نام Alsym Energy نوعی باتری قابل شارژ طراحی کرده است که با استفاده از مواد ارزان قیمت مانند منگنز اکسید فلز و برپایه آب ساخته می شود.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، شرکت Alsym Energy برای ساخت باتری بسیار کم هزینه اما با عملکردی شبیه به باتری های لیتیوم یونی از آب استفاده کرده است. در حال حاضر استفاده از باتری های لیتیوم یونی که از ۳۰ سال پیش تاکنون وارد بازار شده است برای استفاده در مواردی مانند خودروهای برقی بسیار پر هزینه خواهد بود. به همین دلیل استارت آپ Alsym Energy قصد دارد باتری های قابل شارژ متفاوتی را با هزینه بسیار پایین توسعه دهد.

در حال حاضر خودروسازان زیادی در حال تولید خودروهای برقی لوکس با استفاده از باتری های لیتیوم یونی هستند. اما هدف این استارتاپ تجهیز یک شرکت هندی به فناوری جدید برای ساخت خودروهای برقی ارزان قیمت است. علاوه بر آن این شرکت باتری هایی را برای کشورهای در حال توسعه و ذخیره انرژی خورشیدی نیز آماده می کند.

 کریپا واراناسی، مهندس مکانیک MIT که در ساخت این باتری طی ۵ سال گذشته با این استارتاپ همکاری کرده است می گوید: در طراحی باتری معیارهای مختلفی در نظر گرفته شده است یکی از آنها فراوانی، کم هزینه بودن و قابل بازیافت بودن است تا از چالش های زنجیره تامین جلوگیری شود.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال