تلسکوپ جدید رومن کاوش آسمان را با سرعتی ۱۰۰۰ برابر هابل انجام میدهد

تلسکوپ جدید ناسا که قرار است تا سال ۲۰۲۷ پرتاب شود بسیار سریعتر از هابل آسمان را کاوش خواهد کرد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، پس از پرتاب جیمز وب در سال ۲۰۲۱ این تلسکوپ توانست تصاویر خارق العاده ای را از اجرام فضایی دور ثبت کند. اما ناسا در حال آماده […]

تلسکوپ جدید ناسا که قرار است تا سال ۲۰۲۷ پرتاب شود بسیار سریعتر از هابل آسمان را کاوش خواهد کرد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، پس از پرتاب جیمز وب در سال ۲۰۲۱ این تلسکوپ توانست تصاویر خارق العاده ای را از اجرام فضایی دور ثبت کند. اما ناسا در حال آماده سازی تلسکوپ دیگری است که با قابلیت های بستر قرار است سوالات بسیاری پیرامون نجوم را پاسخ دهد. تلسکوپ جدید نانسی گریس رومن برای پرتاب در سال ۲۰۲۷ آماده میشود. این تلسکوپ می تواند به مناطق وسیع تری از فضا نگاه کند و در درک جهان در مقیاس بزرگتر به کیهان شناسان کمک خواهد کرد.

با وجود اینکه جیمز وب و هابل قابلیت های فراوانی دارند اما رومن می تواند دید وسیع تری در آسمان داشته باشد. آرون یونگ، مسئول پروازهای هوایی گادرد در ناسا در مورد پرتاب رومن می گوید: وظیفه هابل و جیمز وب بررسی اجرام آسمانی از نزدیک و در عمق است. بکارگیری آنها در فضا همانند نگاه کردن به کیهان از درون یک حفره است. از طرفی برای درک بسیاری از مسائل کیهانی نیاز است تا یک تلسکوپ مانند رومن نمای بسیار گسترده تری از آسمان ارائه دهد.هدف از پرتاب این تلسکوپ بررسی و تخمین تعداد سیارات فراخورشیدی در کهکشان و نحوه توزیع کهکشان ها در شناسایی ماده تاریک است.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال